| شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نکات آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا را برشمرد و بر لزوم استفاده از «ماسک» و «تزریق دز یادآور» واکسن کرونا تاکید کرد.
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت که مقرر شده با تغییر نظام ارزی دارو، دولت معادل ریالی آن را در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر پایه قرار دهد که در این صورت، یقینا پرداخت از جیب بیماران بابت داروها "ثابت" خواهد ماند.
عضو کمیته علمی کرونا با تاکید بر اینکه حدودا دو هفته زمان لازم است تا آثار تعطیلات نوروزی بر روند شیوع کرونا در کشور مشخص شود، در عین حال درباره آموزش حضوری مدارس،‌ گفت: گاهی خیلی شتاب‌زده تصمیم‌گیری می‌شود و به همین منوال تصمیمات هم شتابزده اجرا می‌شود؛ قطعا و مسلما تصمیمات می‌توانند پلکانی و با تامل اجرا شود و ما امیدوایم این عملکرد مشکل ایجاد نکند.
رئیس اداره مراقبت‌ مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت ‌بهداشت گفت: به علت افزایش دید و بازدیدها و کاهش نسبی رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممکن است تا هفته آینده افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ مشاهده شود.
به گزارش نگاه ایران ، سعید نمکی، وزیر بهداشت در ستاد مقابله با کرونا در قزوین گفت: من به همه اعلام خطر ...
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز با اشاره به مرگ ۲ هموطن در البرز و قزوین براثر کرونای انگلیسی اعلام کرد که زنگ خطر این ویروس در کشور به صدا درآمده و باید بیش از پیش اقدامات پیشگیرانه را جدی بگیریم.
یک متخصص اپیدمیولوژی گفت: واکسیناسیون در کنار سایر روش‌ها از جمله نظام توانمند مراقبت بیماری و مشارکت مردم می‌تواند در کنترل اپیدمی موثر باشد، برای برخی گروه‌ها ممنوعیت تزریق واکسن وجود دارد.
معاون علوم پزشکی گیلان گفت: رصدهای دانشگاه علوم پزشکی ادامه دارد و تا به امروز موردی از ویروس جهش یافته در گیلان مشاهده نشده است، اما مردم بیشتر از گذشته باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.
سال گذشته در چنین روزهایی بود که خبر آمد دو نفر در شهر قم به ویروس کرونا مبتلا شده و فوت کردند. حالا در یک سالگی شیوع این ویروس در کشور، شاهد خیز چهارم بیماری در روزهای پایانی سال هستیم.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به تشریح تازه ترین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور پرداخت.
سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه از دیروز تا امروز ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۵۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است که ۶۱۱ نفر از آنها بستری شدند گفت: مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۸ هزار و ۶۸۶ نفر رسید.
وزیر بهداشت گفت: امروز در ۶۳۵ بیمارستان دولتی، خصوصی و خیریه واکسیناسیون کرونا برای پرسنل شاغل در آی سی یو آغاز می‌شود.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۸۱ هزار و ۳۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸ هزار و ۶۲۵ نفر رسیده است.
رهبر انقلاب اسلامی به‌مناسبت فرارسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی،با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان موافقت کردند.
وزیر بهداشت از آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ از روز سه شنبه ۲۱ بهمن ۹۹ برای نیروهای آی سی یو خبر داد.
به گزارش نگاه ایران به نقل از ایسنا، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح شنبه (۱۸ بهمن) به حدود ۱۰۶ ...
رییس جمهور با بیان اینکه از این هفته واکسیناسیون در کشور آغاز می‌شود، گفت: قبل از ۲۲ بهمن و در همین هفته و طبق اولویت‌های وزارت بهداشت کار واکسیناسیون با کادر درمان و بعد افراد دارای بیماری زمینه‌ای و مسن آغاز می‌شود.
نخستین محموله واکسن کرونای روسی با عنوان «اسپوتنیک وی» روز پنجشنبه ۱۶ بهمن وارد ایران شد و قرار بر این است که دو میلیون دوز از این واکسن در هفته‌های آینده وارد کشور شود، اما جزییات و نکاتی در مورد نوع این واکسن و شیوه تزریق آن را باید بدانیم.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: نخستین محموله واکسن کرونا وارد کشور شده و بر اساس اولویت‌بندی سند ملی واکسیناسیون کشور، تزریقات شروع می‌شود و ابتدا افرادی که در بخش‌های مراقبت ویژه کار می‌کنند و ارتباط مستقیم با بیمار دارند در اولویت تزریق خواهند بود.
به دنبال برخی پروتکل شکنی‌ها در جامعه و البته از سوی افراد شناخته شده در شرایط شکننده کرونایی در کشور، رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: هنوز هم برخی مردم را به قتلگاه دعوت می‌کنند، هر روز یک نفر یا یک جمع کوچکی قصه‌ای می‌گوید و سنگی در چاه می‌افکند که هزار عاقل در بیرون آوردن آن گرفتار می‌شوند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جان باختن ۶۷ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته خبر داد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اعلام کرد: نخستین محموله واکسن روسی کرونا موسوم به «اسپوتنیک وی» توسط هواپیمای شرکت ماهان امروز (پنجشنبه) بارگیری و به ایران ارسال شد.
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۶هزار و ۸۷۰ مورد جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
پزشک معالج علی انصاریان از وخیم شدن وضعیت جسمانی این پیشکسوت فوتبال کشورمان خبر داد.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جان باختن ۷۲ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته خبر داد.
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی همچنان ممنوع است.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از احتمال تغییر زمان برگزاری چهل و هشتمین آزمون دستیاری خبر داد و گفت: جلساتی در این خصوص با وزیر بهداشت برگزار شده و احتمال تغییر زمان برگزاری این آزمون وجود دارد که جزییات آن اعلام خواهد شد.
باید به نحوی رعایت کنیم که شب عید راحتی داشته باشیم.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ساعت منع تردد شبانه را از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد در تمام شهرهای کشور اعلام کرد.
سخنگوی وزارت بهداشت از تشخیص ۶هزار و ۵۹۷ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.