| شنبه، 08 اردیبهشت 1403
مدیرمسئولی یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌های ایران آن هم به مدت ۴۲ سال شاید برجسته‌ترین و آشناترین عنوان سیدمحمود دعایی باشد اما دعایی فقط همین نبود و باید فراتر از یک روحانی روزنامه‌نگار یا مبارز پیشکسوت انقلابی به او نگاه کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی آقای سید عباس صالحی را به نمایندگی ولی فقیه در موسسه و روزنامه اطلاعات و مدیر مسئول آن روزنامه منصوب کردند.
در روزهایی که به‌تازگی جنجال زبان فارسی را پشت سر گذاشته‌ایم و از سوی دیگر زبان‌شناسان توصیه می‌کنند زبانوران و گویشوران در خانه با فرزندان خود به زبان و گویش بومی‌شان صحبت کنند، داور «عصر جدید» به شرکت‌کننده این برنامه در بخش خوانندگی می‌گوید اگر بخواهد برای خوانندگی به شهرهای بزرگ بیاید باید لهجه‌اش را «فراموش» کند و البته به او توصیه می‌کند در زادگاهش بماند. در مدت اخیر بازنشر حرف‌های یک چهره هنری به یک گویشور («پسر چوپان») درخصوص لهجه‌اش، در فضای مجازی موجب ابراز واکنش‌ها و انتقادهایی شده است.
هیات نظارت بر مطبوعات، سال ۱۴۰۰ را با چند توصیه و تذکر پشت سرگذاشت و دو بار هم رای به توقیف و لغو امتیاز دو رسانه داد. توقیف پایگاه خبری «رکنا» و لغو امتیاز روزنامه «کلید» از مهم‌ترین تصمیم‌های هیات نظارت بر مطبوعات در سال ۱۴۰۰ بود.
شیرین صمدی، مجری سابق صدا و سیما که گفته می‌شد ممنوع التصویر شده با انتشار عکسی بی حجاب از خود به شایعات مطرح شده پایان داد.
نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات در نامه به رییس جمهور خواستار لغو آیین‌نامه فعالیت دستگاه‌های اجرایی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و بازگشت اگهی‌های دولتی به مطبوعات شد.
تصویربرداری دو قسمت پایانی فصل ششم از مجموعه تلویزیونی «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری در مازندران آغاز شد.
اجرای فوق العاده عرفان طهماسبی در عصر جدید اشک داورها را درآورد.  
ضبط «عصر جدید» با ایجاد تغییراتی، دوباره از سرگرفته شده است و این برنامه پس از ۵ ماه وقفه، دوباره به آنتن شبکه سه بازمی‌گردد.
عضو هیات‌مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی معتقد است شاید در دنیا کاربران بتوانند به هر پیام‌رسانی که می‌خواهند مهاجرت کنند،‌ اما این کار در ایران با توجه به فیلترینگ تلگرام و حتی با وجود پیام‌رسان‌های بومی که چندان بین مردم همه‌گیر نیستند، برای ما هنوز مقداری سخت است.
کمیته مرکزی سازمان‌های تبلیغاتی دستورالعمل ساماندهی آگهی‌ها و فعالیت‌های تبلیغاتی در فضای مجازی را با هدف صیانت از حقوق مخاطب و تأمین سلامت محتوای آگهی‌های تبلیغاتی، تصویب و ابلاغ کرد.