| شنبه، 08 اردیبهشت 1403
رئیس ستاد انتخابات کشور از احتمال برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی حوزه‌ها که تعداد نمایندگانشان کم است خبر داد و تاکید کرد که قطعی شدن این اقدام تا ۱۵ روز آینده اعلام خواهد شد.
دولت رئیسی اگرچه منکر تحرکات انتخاباتی است، اما نشانه ها حکایت از برنامه ریزی برای گنجاندن کاندیداهای نزدیک به دولت در چند لیست انتخاباتی دارد.
مهرداد خدیر سخنان یک خانم عضو جریان شریان (‌شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی) -که گویا قصد دارد از جبهۀ پایداری هم رادیکال‌تر باشد- نشان می‌دهد ...
جعفر قادری طراح طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به تشریح جزئیاتی از تغییرات اعمال‌شده در قانون انتخابات مجلس پرداخت.
رییس‌جمهور در کنفرانس وحدت اسلامی با تبریک ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) و خوشامدگویی به علمای جهان اسلام حاضر در کنفرانس، پیش‌بینی‌ها و پیشگیری از تفرقه جهان اسلامی و هم افزایی و همفکری علمای اسلامی را هدف این کنفرانس دانست.
برنامه عزاداری ایام محرم با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) و بدون جمعیت برگزار خواهد شد.
مصطفی تاج‌زاده فعال سیاسی به‌اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تشویش اذهان عمومی بازداشت شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: تأمین امنیت همه زائران بویژه زائران ایرانی و جلوگیری از تکرار فجایع گذشته و همچنین تجدیدنظر در افزایش هزینه‌ها، از مطالبات جدی جمهوری اسلامی است.
۴۴ نفرند که سالی پانزده‌ شانزده‌بار دورهم جمع می‌شوند، دبیرخانه و هیئت‌ عالی نظارت‎‌ دارند و مجهز به پژوهشکده‌ و مرکز تحقیقات‌اند، تعداد قابل‌توجهی کمیسیون‌ و کمیته هم به این ساختار افزوده‌اند و موظفند اختلافات میان مجلس شورا و شورای نگهبان را حل‌وفصل کنند، پیش‌نویس سیاستهای کلی نظام را تهیه کنند و هرجا لازم شد درباره مسائلی که به آنان مربوط است اظهار نظر داشته باشند. مجمع تشخیص مصلحت نظام با همه مسئولیت‌هایی که برعهده دارد اما امسال روزهای بی‌دردسر و به‌دور از تنشی را گذراند و بیشتر سرگرم تدوین آیین‌نامه داخلی خودش و تدوین آیین‌نامه هیئت عالی نظارت بود.
رضا غبیشاوی  "مارمولک" نمادی از مسوولان تاخیری در ایران است. مسوولانی که باید حدود 20 سال بگذرد تا متوجه شوند یک فیلم سینمایی ...
عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: به این اجماع رسیدیم که با آقای محمدجواد ظریف یا صادق خرازی وارد انتخابات ۱۴۰۰ شویم.
سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت با برنامه‌ریزی‌های صحیح منطقی و عقلانی بر استقلال ایران پای فشرده است،‌ گفت: جهان همچنان ایران را کشوری دارای منطق و حق می‌شناسد.
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: در پی صحبت‌های نادرست و خلاف سیاست‌های نظام آذری جهرمی پرونده قضائی در دادسرای زنجان علیه وی تشکیل شد.
حجت الاسلام سید ابوالحسن مهدوی نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در موضوع توهین به رئیس‌جمهور باید برخورد صورت بگیرد اما نه به این صورت که اکنون به آن می‌پردازند؛ ۸ سال به مراجع و فتاوا توهین شد ولی هیچ‌گونه واکنشی نشان داده نشد، حال که چند جوان خام این اقدام را کرده‌اند قصد برخورد شدید دارند.
استاد اقتصاد دانشگاه تهران و نماینده سابق مجلس اعلام کرد: با این باور که به پشتوانه سال‌های طولانی تجربه تقنینی و اجرایی، ...
توهین به رئیس‌جمهور در راهپیمایی‌ها، رسانه‌های رسمی و غیررسمی، سخنرانی‌ها و حتی از تریبون مجلس کم کم در حال تبدیل شدن به یک امر عادی است. اتفاقی که البته مسبوق به سابقه هم هست؛ از توهین یک روحانی به روحانی در برنامه زنده تلویزیونی شبکه چهار صداوسیما تا توهین برخی نمایندگان مجلس یازدهم از تریبون خانه ملت به منتخب ملت، از بنی‌صدر خطاب کردن روحانی در روز قدس سال ۹۶، تا عمروعاص و خائن خواندن او در تریبون نماز جمعه مشهد در سال ۹۵ و حالا شعار "مرگ بر روحانی" در راهپیمایی ۲۲ بهمن!
سخنگوی حزب کارگزاران وجود اختلاف نظر در جریان سیاسی اصلاح‌طلب را نفی نمی‌کند اما در عین حال بر این باور است که در انتخابات آینده باید موازنه سیاسی بین جریانات سیاسی برقرار شود
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره پنج خود، زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و دو انتخابات میان‌دوره‌ای که در بهار ۱۴۰۰ برگزار می شود را اعلام کرد.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برجامی برگردد، آمریکا بایستی تحریم‌ها را کلا در عمل لغو کند و ما بعد راستی‌آزمایی کنیم و ببینیم که درست تحریم‌ها لغو شده، آن‌وقت به تعهدات برجامی برمی‌گردیم. این سیاست قطعی جمهوری اسلامی است و مورد اتفاق مسئولان کشور هم هست.
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شدند گفت: اعضای این هیئت در جلسه روز چهارشنبه شورای نگهبان انتخاب شده و مراتب نیز به وزارت کشور اعلام شده است.»
رئیس دفتر رئیس جمهوری در یادداشتی با عنوان«گزارش به مردم درباره واکسن» تاکید کرد که برخی از مسئولان و تریبون‌داران با رویکرد سیاسی بنای ناسازگاری با تصمیمات ملی و حاکمیتی در حوزه کرونا دارند.
مسئول کمیته فضای مجازی دهه فجر انقلاب اسلامی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، گفت: مراسم راهپیمایی مجازی ۲۲ بهمن از امروز تا روز ۲۲ بهمن ماه به صورت مجازی برگزار می شود.
بیژن نامدار زنگنه گفت: من دلم می‌خواسته که تولید نفت ایران به ۶ میلیون بشکه در روز برسد، ما باید نفت تولید کنیم و بفروشیم، اما این که پول آن را چگونه مصرف کنیم مهم است، اما برای این کار باید اندیشه‌ها را اقناع و عوض کرد.
وزیر کشور با ابراز نگرانی از فضای سرد و ساکت انتخابات ۱۴۰۰، گفت: اقتضا می‌کند احزاب و گروه‌های سیاسی فعال‌تر شوند تا انتخابات باشکوهی داشته باشیم.
سخنگوی دولت با بیان اینکه حرف‌های سیاسی و بدون محاسبه درباره بودجه دردی از دردهای مردم را درمان نمی‌کند، گفت: هر تصمیمی که باعث بروز نوسان و بی‌ثباتی در اقتصاد می‌شود، برخلاف منافع ملی و عمومی مردم است و ما باید از آن پرهیز کنیم.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور حمیدرضا شهبازی را به عنوان دبیر هیئت عالی گزینش کشور منصوب کرد.
یک فعال سیاسی اصولگرا معتقد است: "این‌که نبود آقای مصباح موجب تمایل این جبهه به آقای احمدی‌نژاد شود یا این‌که بخواهند به سمت او بروند؛ این‌طور نیست و این امر به هیچ وجه اتفاق نخواهد افتاد. احمدی‌نژاد سال‌هاست که تمام شده است و صحبت کردن از آن یک مقدار وقت تلف کردن است."
سخنگوی دولت از دستور رییس جمهوری برای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها خبر داد و گفت: از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شده و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF۶ به دست خواهد آمد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد، آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفتند.
«خطر بزرگ امروز، تقاطع اصحاب قدرت و ثروت است. در سال‌های اخیر، این دو جریان همدیگر را به خوبی پیدا کرده‌اند. اکبر طبری فقط یک نمونه از آن است».