| شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سخنگوی قوه قضاییه به طرح مردمی سازی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: تاکنون یکهزار و ۵۰ پرونده کلان در دادسرای امور اقتصادی تشکیل شده و این در موارد کلانی است که دریافت‌کنندگان ارز کالایی وارد نکرده‌اند.
رئیس قوه قضائیه گفت: برخی سرقت‌ها و جرائم صرفا به فرد یا افراد مالباخته صدمه نمی‌زنند بلکه سبب ضربه به اعتماد و آرامش روانی مردم جامعه شده و رسیدگی به آنها باید در نهایت سرعت باشد.
دادستان کل کشور گفت: به‌عنوان یک مسئول دست نیاز دراز می‌کنم به سوی کسانی که مسئول هستند که باید به داد قوه قضائیه رسید؛ دستگاه قضا از نظر بودجه و نیروی انسانی و امکانات وضعیت خوبی ندارد!
محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه؛ همه گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور در همه جهات محرمانه نیست، گفت: سازمان بازرسی بررسی اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را از قوه قضائیه آغاز کند.
حذف تشریفات و حضور بی‌واسطه میان مردم از جمله اقدامات ویژه رئیس دستگاه قضا است که با سفر بدون تشریفات وی به مشهد در آبان ماه ۱۴۰۰ آغاز شد و پس از آن با حضورهای مکرر در مساجد تهران و گفت‌وگو بی‌واسطه با مردم ادامه یافت.
سخنگوی قوه قضائیه، در خصوص پیگیری قانونی توهین به رئیس جمهور در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: تا جایی که قانون اجازه دهد دادستان راسا پیگیر خواهد بود.
رئیس قوه قضاییه گفت: آمادگی داریم درب زندان‌های خود را باز کنیم تا مدعیان حقوق بشر، هر زندانی را که در ایران می‌خواهند، ببینند. مشروط به اینکه بگذارند ما هم هر زندانی را که در کشور آن‌ها می‌خواهیم ببینیم.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به اعتراف مقامات آمریکایی برای تاسیس و تسلیح داعش تاکید کرد: آمریکا خود داعش را ایجاد و حمایت کرد و به جان ملت های مسلمان انداخت و در مقابل، کسانی که با تروریسم مبارزه می کردند هدف قرار دادند اما دست انتقام الهی گردن ظالم را می گیرد و حق مظلوم را از او خواهد ستاند.
رئیس قوه قضائیه گفت: شهادت شهید سلیمانی، دل‌ها را متوجه ولایت و حقیقت و خون او از دنیا و جاهلیت مدرن پرده‌ برداری و چهره واقعی آن‌ها را آشکار می‌کند.
وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به آزمایش موفقیت آمیز پرتاب موشک حامل ماهواره در ایران با اذعان به توان موشکی کشورمان، آن را نگران کننده خواند.
سخنگو و رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه گفت: مجلس شورای اسلامی در تحقیق و تفحص‌ها به گونه‌ای اقدام کند که نتایج آن مستند و حقوقی باشد و اگر به نتیجه رسیدند، حتما وصف مجرمانه داشته باشد.
 
دستگاه‌های نظارتی آن چنان که باید و شاید به تکالیف قانونی خود عمل نکردند که عده‌ای از مدیران اموال نامشروع کسب کرده اند. این موضوع نشان‌دهنده این است که سهل‌انگاری‌هایی در گذشته صورت گرفته است و عزم جدی در برخورد با تخلفات وجود ندارد.
رئیس قوه قضائیه گفت: تریبون‌ها نه محل طرح و نه محل رفع مسائل اختلافی است بلکه این «جلسات خصوصی مسئولان» است که محل طرح و رفع مسائل اختلافی است.
رئیس قوه قضائیه گفت: با همکاری دولت ومجلس بودجه ۱۴۰۰ بررسی خواهد شد و همچنین با همکاری های لازم، تمام مشکلات رفع می شود.
رئیس قوه قضائیه با تأکید بر حفظ امنیت ملی کشور، به دستگاه‎های اطلاعاتی و امنیتی و واحدهای قضایی تذکر داد مطلقاً به عناصر دشمن و عوامل سرویس های بیگانه اجازه خودنمایی و توطئه و فتنه ندهند.