| شنبه، 08 اردیبهشت 1403
رئیس جمهور با اشاره به همدلی و نزدیکی دولت و مجلس، گفت: مشکلات کشور به دست دولتمردان و نمایندگان حل می‌شود، اعتبارات ممکن است کافی نباشد اما با تدبیر، عقلانیت، همگرایی و با تشخیص اولویت‌ها مسائل حتما قابل حل شدن است.
سخنگوی دولت در واکنش به مساله دستگیری قاسم مکارم شیرازی به عزم جدی دولت در مبارزه با فساد بدون توجه به هیچ خط قرمزی اشاره کرد و از همکاری دفتر بازرسی رییس جمهوری و وزارت اطلاعات با نهادهای نظارتی خارج از دولت در امر مبارزه با فساد در بدنه اجرایی کشور خبر داد.
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری گفت: هتاکی‌ها به رییس جمهوری از تریبون‌ها و تلویزیون تا موتورسواران راهپیمایی ۲۲ بهمن، اتفاقی و خودسرانه به نظر نمی‌رسد.
رئیس جمهور گفت: اگر در این هفت سال و نیم در بخش هایی از اداره کشور آن چنان که شایسته ملت ایران بوده عمل نکرده ایم از مردم عزیز و بزرگوار ایران در این ایام جشن ملی طلب عفو می کنم.
رییس جمهوری با بیان اینکه اولین فرصت مصوبه جدید دولت در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس ارائه خواهد شد، گفت: تاخیر در تصویب لایحه بودجه و جنجال سازی در این زمینه، اثرات منفی بر اقتصاد کشور خواهد داشت
هیات وزیران میزان عیدی امسال کارکنان دولت را یک میلیون و پانصد هزار تومان تعیین کرد.
معاون اول رئیس جمهوری گفت:۱۱/۶ امسال ساعت ۱۰ و ۳۰ صبح یک نامه نوشتم به رهبری و مسائل بودجه را به ایشان گفتم و دو ساعت و نیم بعد، به ما زنگ زدند از دفتر که پاسخ را آقا داده‌اند، که خطاب به آقای قالیباف بود که به مسائل توجه شود
اعضای قوه مقننه در تازه‌ترین اقدام خود کلیات بودجه را رد کردند؛ سندی که با وجود تغییرات گسترده، بیش از آنکه لایحه دولت باشد، به طرح کمیسیون تلفیق تبدیل شد و با این حساب رای منفی نمایندگان به سند تدوین شده همکاران خود غافلگیری بزرگ بررسی بودجه در بهارستان بود.
دبیر جلسه و قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: کنکور حذف نمی‌شود بلکه توزیع عادلانه می‌شود و ۶۰درصد پذیرش به آزمون‌های نهایی بر می‌گردد.
حسن روحانی : از نظر دولت تغییر در شاکله و محورهای اصلی لایحه بودجه ۱۴۰۰ می تواند صدمات جدی به معیشت مردم و مسیر توسعه و مدیریت اقتصاد کشور وارد کند.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: برای انتخابات خبرگان و ریاست جمهوری حداقل و حداکثر سن وجود ندارد.
رئیس‌جمهور گفت: براساس گفته مسئولین، در سال آینده به واکسن ایرانی می‌رسیم و واکسیناسیون با واکسن‌های داخلی انجام خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: انتخابات شوراها در ۱۹ اسفند، انتخابات میان دوره‌ای در ۸ فروردین ۱۴۰۰ و انتخابات ریاست جمهوری در ۲۱ اردیبهشت کلید می‌خورد.
رییس جمهوری بر ضرورت افزایش تعامل میان مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس و توجه به واقعیات کشور در لایحه بودجه تاکید کرد و گفت: مسائل کلان و راهبردی کشور باید به دور از تنش و رفتارهای سیاست‌زده در فضای آرام و منطقی، تدبیر و برنامه‌ریزی شود.
رییس ‌جمهوری تاکید کرد: با فعالیت همه ارگان‌ها که به صحنه آمدند، موج سوم را سریعتر از آنچه دیگران پیش‌بینی می‌کردند، مهار کردیم و به جز چهار شهرستان، اغلب شهرستان‌ها، زرد و نارنجی هستند.
رییس جمهوری تاکید کرد: مردم اطمینان داشته باشند اگر واکسنی از خارج خریداری کنیم، با اطمینان کامل این کار را خواهیم کرد. در واکسن داخلی هم زمانی مجوز واکسیناسیون صادر خواهد شد که به اطمینان‌ برسیم و همه مراحل را طی کند.
رییس جمهوری با بیان اینکه در قانون اساسی نظارت مجلس بر کار وزرا مطرح نشده است، گفت: وظیفه نظارت بر کار وزیران طبق قانون اساسی برعهده رییس جمهوری گذاشته شده است.
وزرای خارجه کشورهای عضو برجام که امروز در نشست آنلاین کمیسیون مشترک شرکت کرده بودند در بیانیه‌ای با تاکید بر تداوم ضرورت ...