| شنبه، 08 اردیبهشت 1403
پس از افزایش انتقادها نسبت به اجرای پروژه "پتروشیمی میانکاله" و اعلام دستور رئیس‌جمهور مبنی بر توقف این پروژه، خبرنگار تسنیم با حضور در روستای حسین‌آباد گزارشی از آخرین وضعیت پیش‌ِرو یا توقف این پروژه ارائه می‌کند.
معاون اول رییس جمهوری و رییس ستاد ملی و مدیریت تالاب‌های کشور استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فرهنگی و اجتماعی را راهکاری موثر برای حفاظت از محیط زیست دانست و گفت: توجه به مسائل زیست محیطی جزو اولویت‌های اصلی ‌دولت است.
بارش‌ها در کشور از ابتدای مهرماه تاکنون حدود ۳۰ درصد کمتر از نرمال بوده است همچنین میزان نزولات جوی از ابتدای سال آبی زراعی (مهرماه) تاکنون در تمامی استان‌ها به جز چهار استان کمتر از میانگین بلند مدت گزارش شده است.
به گزارش نگاه ایران به نقل از ایسنا، بزرگترین نظرسنجی درباره تغییرات اقلیمی که با حمایت سازمان ملل متحد انجام شده، حاکی از ...
تالاب میانکاله و خلیج گرگان که سال‌ها بهشت پرندگان مهاجر بود، حالا دو سال است که به قتلگاه آن‌ها بدل شده است. سال گذشته ۴۳ هزار بال پرنده مهاجر به دلیل بیماری بوتولیسم تلف شدند، هم اکنون هم با بازگشت پرندگان مهاجر به میانکاله و خلیج گرگان بار دیگر مرگ دسته جمعی مهمان‌ها در حال وقوع است. براساس اعلام سازمان محیط زیست تاکنون ۳۳۱ بال پرنده مهاجر در تالاب میان کاله تلف شده اند، اما همچنان علت مرگ آن‌ها به شکل دقیق مشخص نشده است.
براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس است.
کارشناس سازمان هواشناسی برای شهرهای کرج، تهران، تبریز، اراک و قم تا اواسط روز پنج شنبه افزایش آلاینده‌های جوی، غبار محلی و پدیده آلودگی هوا را پیش‌بینی کرد.
رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: اگر گاز از سوی خانواده‌ها بی‌رویه مصرف شود استفاده از مازوت در صنایع و نیروگاه‌ها به عنوان سوخت اجتناب ناپذیر است.
رییس اداره محیط زیست شهرستان رضوانشهر گفت: دو حیوان آزار در این شهرستان به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند.