| شنبه، 08 اردیبهشت 1403
رئیس کل بانک مرکزی ضمن اعلام اینکه پول‌های ایران به هیچ عنوان مسدود نیست و روند ورود شش میلیارد دلار ایران در قطر در حال انجام است، گفت: نرخ ارز را غیر دستوری کنترل می کنیم و مرکز مبادله باید مرجع اصلی نرخ ارز در کشور شود. از سوی دیگر ارزهای محلی جایگزین دلار و یورو می‌شوند.
هر چند سخنگوی دولت اعلام کرده است خروج محسن رضایی از کمیسیون اقتصادی دولت به درخواست وی بوده اما همچنان برخی این گمانه را مطرح می‌کنند که گام اول برای بازسازی و ترمیم تیم اقتصادی کابینه برداشته شد.
وزیر سابق نفت گفت: یکی از اقدامات ما برای مقابله با تحریم، فعال کردن مکانیزم تهاتر نفت با کالا بود. ما با بسیاری از کشورها وارد مذاکره شدیم تا با آنها تهاتر کنیم، یعنی به آنها نفت بدهیم و کالای موردنیازمان را بگیریم.
سوءتعبیر از نقش رایزنان بازرگانی به‌عنوان عوامل کارسازی مبادلات تجاری میان دو کشور، انحراف خطرناکی در الگوی تقسیم وظایف تخصصی اکوسیستم تجارت ...
رئیس‌جمهور گفت:روند تأمین ارز کالا‌های اساسی و دارو به شکل مستمر توسط دولت ادامه دارد و با جدیت دنبال می‌شود.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس از افزایش دوبرابری یارانه ها خبر داد.
سیاست و اقتصاد، با «عدد و رقم» همراه هستند و این روز‌ها که همه چیز پیچیده شده و حال و روز ما و اقتصادمان هم خوب نیست، «عدد و رقم» بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده اند. اما چرا ما ایرانی ها، در بحث‌های سیاسی مان، بدون استناد به آمار، اعداد و ارقام بحث می‌کنیم؟