| شنبه، 08 اردیبهشت 1403
 عیدی یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین مزایای شغلی برای کارگران و کارمندان به‌شمار می‌رود که به‌عنوان یک سنت زیبا در ایام عید نوروز به آن‌ها پرداخت می‌شود.
تغییرات جمعیتی و افزایش سالمندی در جهان همه کشورها را با بحران در نظام‌های بازنشستگی روبرو کرده و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. با افزایش تعداد سالمندان در سال‌های آینده، مصارف صندوق‌های بازنشستگی برای ایفای تعهدات افزایش یافته و با کاهش نرخ باروری، تعداد بیمه‌پردازان به صندوق‌ها و بالطبع میزان منابع وصولی توسط صندوق‌ها نیز کاهش خواهد یافت که این امر چالش بزرگ پیش روی صندوق‌های بازنشستگی به شمار می‌رود.
معاون فرهنگی،‌ اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی از افزایش سقف وام قرض‌الحسنه بازنشستگان این سازمان در سال جاری خبر داد.
دبیر هیات مدیره کانون کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان تا پایان ماه فروردین مشخص شود.
برای دریافت خدمات درمانی و بیمه‌ای نسبتاً کامل و دریافت حداقل مستمری در زمان بازنشستگی، باید ماهی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به حساب تامین اجتماعی واریز کرد. این مبلغ سنگین صرفاً برای حداقل حقوق است و به دریافت حداقل مستمری در زمان بازنشستگی می‌انجامد. برای دریافت مستمری بیشتر، باید بازهم بیشتر پرداخت.
حقوق بازنشستگان کشوری امسال با تاخیر پرداخت شد. به گونه‌ای که تا روزهای پایانی اسفند، تعداد از آنها هنوز حقوقی دریافت نکرده‌ بودند. در حالی که روز ۲۸ اسفند دولت اعلام کرد که همه واریزی‌ها را انجام می‌دهد، برخی از بازنشستگان می‌گویند، هنوز حقوق ماه پایانی سال ۱۴۰۰ را دریافت نکرده‌اند.
بازنشستگان کارگری می‌گویند: مبلغ وام ضروری در سال جدید کافی نیست.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای تمام شهرستان‌های کشور تصویب شد افراد بالای ۶۵ سال به هر مرکز درمانی مراجعه کنند، رایگان درمان شوند.
به گزارش نگاه ایران به نقل از صداوسیما، با حذف دفترچه کاغذی از اول اسفندماه احراز هویت افراد توسط پزشک از طریق ...
از ۲۲ صندوق بازنشستگی ۱۸ صندوق ورشکسته هستند. صندوق بیمه تامین اجتماعی هم با شرایط فعلی خیلی دوام نمی‌آورد. این صندوق ۷۰ درصد بیمه‌شدگان را تحت پوشش دارد.
دفترچه‌های درمانی تأمین‌اجتماعی از اول اسفندماه از گردونه درمان تأمین‌اجتماعی حذف می‌شود.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: زمان پرداخت عیدی مستمری بگیران اعلام شد.
 مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در بخشنامه ای جزئیات حذف دفترچه درمانی از ابتدای اسفند به تمامی واحدهای اجرایی ستادی و استانی این سازمان ابلاغ کرد.
قطعا حذف دفترچه بیمه فیزیکی تامین اجتماعی و تبدیل آن به دفترچه‌ای الکترونیکی، مزایا و معایبی دارد؛ مزایایی چون حذف هزینه‌های چاپ دفترچه و نگرانی‌های چون کامل فراهم نبودن زیرساخت‌های فنی.
مبلغ 4324 میلیارد تومان به بیش از 3 میلیون و 300 هزار نفر از بازنشستگان این سازمان پرداخت شد.
کلیات طرح «بازنشستگی پیش از موعد» که در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده، به موضوع بحث کارشناسان تبدیل ‌شده و آنان از زوایای مختلفی به بررسی پیامدهای نهایی‌شدن و اجرای احتمالی «بازنشستگی پیش از موعد» پرداخته‌اند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی را ضروری ارزیابی کرد و گفت: منابع دریافتی از پروژه های ساختمانی باید ۲۰درصد حق بیمه کارگران ساختمانی را تامین کند تا امکان استفاده تمامی کارگران ساختمانی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی فراهم شود.
عضو و نائب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در یادداشتی، به دشواری‌های دستیابی نظام متمرکز تامین اجتماعی پرداخت.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: از شروع طرح 3070 تاکنون بخش عمده غیرحضوری رونمایی شده است و همزمان با رونمایی از خدمات جدید؛ حفظ و ارتقاء کیفیت و پایداری خدماتی که در هفته‌های اخیر رونمایی شده است نیز مورد توجه قرار دارد.