| شنبه، 08 اردیبهشت 1403
به گزارش نگاه ایران به نقل از ایسنا، مراسم بزرگداشت روز زن روز سه شنبه ۱۴ بهمن ماه با حضور حسن روحانی ...
مکتب، مرام و اعتقاد ما، جایگاه برتری برای مرد قائل نیست و برتری در تقوی، علم، کار وکوشش و جهاد است/ زنان در تعیین سرنوشت آینده کشور و جامعه ما، همپای مردان هستند/حق گرفتنی است و زنان حقشان را در انقلاب اسلامی بازستاندند/امروز 25 درصد مدیریت های میانی و عالی در اختیار خانم ها است / در هر انتخاباتی اگر زنان تصمیم بگیرند و وارد صحنه شوند، منتخب آنها پیروز می شود/استحکام خانواده یکی از بالاترین ارزشها و بزرگترین وسیله امنیت جامعه است
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه شرایط کارآفرینی در حالی فراهم شده که حلقه تحریم‌های ظالمانه هر روز تنگ‌تر می‌شود، گفت: با این وجود، معاونت امور زنان در راستای حمایت از زنان، به ۸۵ هزار زن تولیدگر روستایی و شهری تسهیلات مالی اعطا کرده است.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: دولت برای بررسی لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت درخواست یک اولویت در مجلس را داده است. ما همچنان منتظر اعلام وصول لایحه در مجلس هستیم، امیدواریم تا پیش از پایان دولت دوازدهم، مجلس با توجه به اینکه این لایحه اجماع دو قوه مجریه و قضائیه است و در آن با یک طرز تفکر مواجه نیستیم؛ لایحه را با حفظ شاکله آن به تصویب برسانند.
«عالیه شکر بیگی»، جامعه شناس می‌گوید: بیشتر مشکلات زنان سرپرست خانوار از نوع اقتصادی است که به تبع آن فشار روحی و روانی بر آنها وارد می‌کند و بر توانایی و عملکرد آنها نیز تاثیر می‌گذارد. حمایت مالی و توانمند سازی زنان با محوریت اشتغال می‌تواند بهترین راهکار در شرایط کرونایی باشد.