| چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
معصومه ابتکار:
    ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ۱۶:۵۳    کد خبر: 213465

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه شرایط کارآفرینی در حالی فراهم شده که حلقه تحریم‌های ظالمانه هر روز تنگ‌تر می‌شود، گفت: با این وجود، معاونت امور زنان در راستای حمایت از زنان، به ۸۵ هزار زن تولیدگر روستایی و شهری تسهیلات مالی اعطا کرده است.

به گزارش نگاه ایران، به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در مراسم قدردانی از برگزیدگان هفتمین دوره انتخابات زنان کارآفرین برتر با آرای مردمی که در دفتر معاونت به صورت وبینار برگزار شد،  ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر و هفته بزرگداشت مقام زن و روز زن افزود: خوشحالیم که هفتمین دوره انتخاب زنان کارآفرین بار رای مردمی و با حضور پرشور زنان کارآفرین برگزار شد و پیشاپیش به برگزیدگان تبریک عرض می کنم.
وی ادامه داد: شرایط کارآفرینی در حالی فراهم شده که تحریم های ظالمانه هر روز در جهت خسته کردن مردم تنگ تر شده اما مردم ما با امید به آینده روشن و لطف پروردگار، دشواری هایی که در اثر کرونا و تحریم ها منجر به جنگ اقتصادی شده را تحمل کرده و پشت سر گذاشته اند.
معاون رییس جمهوری با تاکید بر اینکه زنان با تلاش ها و زحمات و از خودگذشتگی فراوان در این عرصه گام نهاده اند، یادآور شد: این زنان هم در عرصه حفظ خانواده و هم اشتغال بخوبی نقش آفرینی کرده اند.
ابتکار با اعلام این خبر که دوره هشتم انتخاب زنان کارآفرین برتر از روز پانزدهم بهمن ماه همزمان با روز زن برگزار می شود، ابراز امیدواری کرد که ۱۰ دوره انتخاب زنان کارآفرین در دولت دوازدهم انجام شود و دستاوردهای خوبی که حاصل تلاش این زنان در رشته های بسیار متنوع و مهم برای جامعه است برجسته سازی و معرفی شود.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: علاوه بر قدردانی و برجسته سازی این فعالیت ها، برای ۸۵ هزار بانوی شهری و روستایی کارآفرین تسهیلات بانکی فراهم شده است. علاوه بر این با علم به اینکه کسی که تسهیلات می گیرد نخست باید مهارت های لازم را بیاموزد تا زنجیره کار بخوبی پیش برود، دوره های آموزشی برای این بانوان برگزار شده است.
وی به ایجاد شبکه سازی مجازی جهت بازاریابی مجازی برای زنان کارآفرین اشاره کرد و گفت: با این اقدام فرصت های بهینه عرضه محصولات فراهم می شود.
ابتکار با تاکید بر اینکه در همه فعالیت های معاونت هدف اشتغال پایدار است، تصریح کرد: همچنین دستیابی و دسترسی زنان به منابع و تسهیلات از دیگر اهداف معاونت است که در این راه معاونت امور زنان و خانواده با هماهنگی و همکاری با بانک مرکزی موفق شد تا سهام عدالت را به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات بانکی بپذیرند تا زنانی که به دنبال اعتبار خرد هستند بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.
در این نشست، از بیست بانوی برگزیده از ۱۳ استان شامل بوشهر، هرمزگان، کرمان، اصفهان،خراسان رضوی، آذربایجان غربی، تهران، گلستان، کهگیلویه و بویر احمد، اردبیل، کرمانشاه، خوزستان و گیلان قدردانی شد.
زهرا راوند از شهر برازجان استان بوشهر، فرخنده بادروج و زینب زرنگاری از جزیره هرمز استان هرمزگان، شکوفه صفری از شهر کرمانشاه استان کرمانشاه، الهه مصدق و فرحناز هاشمی نژاد از شهر کرمان استان کرمان، ایران پبدی از شهر لنجان استان اصفهان، معظمه چابکی از شهر مشهد استان خراسان رضوی، فرانک عزیزنژاد از شهر تهران استان تهران و فهیمه بنی اسد از شهر شوشتر استان خوزستان ۱۰ برگزیده شهری این دوره از انتخابات زنان کارآفرین برتر هستند.
نجمه عروس از روستای شورستان خراسان رضوی، ژیلا زینالی از روستای آبی بیگلو اردبیل، فاطمه خداپرست از روستای جوپار کرمان، مژگان گلدوست از روستای نظام آباد آذربایجان غربی، سرور عباسپور قاسم آبادی از روستای بندبن قاسم آباد گیلان، فرح روز سولا از روستای سولا اردبیل، آی جان عبادی از روستای گدم آباد گلستان، صغری بیعت فر از روستای ماهور باشت کهکلیویه و بویراحمد، معصومه ملکان از روستای کرنگ کفتر گلستان و حلیمه صعنه از روستای آق قلا گلستان نیز ۱۰ برگزیده روستایی دور هفتم انتخاب مردمی زنان کارآفرین را تشکیل می دهند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code