| پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
آیت الله رئیسی در محل شهادت شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس:
    ۱۳۹۹/۱۱/۲۱ ۱۰:۳۶    کد خبر: 213586

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اعتراف مقامات آمریکایی برای تاسیس و تسلیح داعش تاکید کرد: آمریکا خود داعش را ایجاد و حمایت کرد و به جان ملت های مسلمان انداخت و در مقابل، کسانی که با تروریسم مبارزه می کردند هدف قرار دادند اما دست انتقام الهی گردن ظالم را می گیرد و حق مظلوم را از او خواهد ستاند.


 به گزارش نگاه ایران به نقل از روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که در محل شهادت شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در حومه فرودگاه بغداد سخن می گفت، اظهار داشت: مقاومت مردم عراق و جوانان سلحشور عراقی در مقابل بیگانگان و عوامل شیطان بزرگ و تکفیری های ستودنی است.

رئیس قوه قضاییه افزود: اینجا مقتل دو قهرمان بزرگ ملت های ایران و عراق، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است که متعلق به امت اسلام و بشریت هستند.

آیت الله رئیسی افزود: شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان آنها، قهرمان مبارزه با تروریسم بودند و شهادت این دو سردار بزرگ اسلام هرگز بی پاسخ نخواهد ماند.

رئیس قوه قضاییه از سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به عنوان قهرمانان امنیت ساز نه تنها برای ایران و عراق بلکه برای منطقه یاد کرد و گفت: کسانی که آنها را به شهادت رساندند، نمی خواهند مردم ایران و عراق در امنیت زندگی کنند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: اینجا مشهد بزرگ سرداران اسلام است و خون دو ملت ایران و عراق در چنین مکانی با هم پیوند خورده و بلکه در جای جای منطقه، خون سلحشوران دو ملت پیوند عمیقی خورده است.

رئیس قوه قضاییه گفت: ملت ایران و عراق از گذشته با هم پیوند عمیق فرهنگی، اعتقادی و دینی داشتند و این دو همسایه آنچنان با هم ارتباط دارند که روابط دوستانه آنها با هیچ توطئه و فتنه ای گسسته نخواهد شد.

آیت الله رئیسی محل شهادت فرماندهان مبارزه با تروریسم را نمادی از خیانت هولناک استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا دانست که چهره های مقاومت را هدف قرار داد.

آیت الله رئیسی افزود: آمریکا به حقوق بین الملل و قواعد بین کشورها پایبند نبود و با شکستن قوانین و میثاق های بین المللی و حق حاکمیت ملت عراق، جنایت بزرگی را مرتکب شده است.

رئیس دستگاه قضا به طرح این پرسش پرداخت که آمریکایی ها با چه منطقی چهره های امنیت ساز عراق و ایران را به گلوله بستند و آنها را هدف ترور قرار دادند.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: ما به یقین می دانیم دست انتقام الهی همواره از دست ملت بیرون آمده و بیرون خواهد آمد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اعتراف مقامات آمریکایی برای تاسیس و تسلیح داعش تاکید کرد: آمریکا خود داعش را ایجاد و حمایت کرد و تمام حمایت های مالی و اطلاعاتی و تسلیحاتی را در اختیار آن قرار داد و داعش را به جان ملت های مسلمان انداخت و در مقابل، کسانی که با تروریسم مبارزه می کردند هدف قرار دادند اما دست انتقام الهی گردن ظالم را می گیرد و حق مظلوم را از او خواهد ستاند.

آیت الله رئیسی خطاب به آمریکایی ها و دشمنان اسلام اظهار داشت: شهید قاسم سلیمانی برای شما خطرناک تر از قاسم سلیمانی خواهد بود و شهید ابومهدی المهندس نیز بی تردید برای شما خطرناک تر خواهد بود.

رئیس قوه قضاییه افزود: نشان این سخن و ادعا این است که بنگرید و ببینید که در تشییع پیکر این دو بزرگوار چه قیامتی بر پا شد و دل های میلیون ها انسان در عالم متوجه این دو شهید و هدف بزرگ آنها شد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: به دشمنان اسلام می گویم که شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برای همیشه تاریخ نماد عزت، اقتدار، نورانیت، محبت نسبت به مردم، دعوت به خدا و وحدت و انسجام مسلمانان و دشمن شناسی و دشمن ستیزی خواهند بود.

رئیس قوه قضاییه همچنین خطاب به نیروهای عراقی گفت که ما تا همیشه با هم پیوند خواهیم داشت و در ادامه افزود: جوانان و مردم عزیز عراق بدانند و می دانند که راه و مکتب شهیدان سلیمانی و ابومهدی همانطور که امام خامنه ای فرمودند پر رهرو خواهد بود و روز به روز برای عصرها و نسل ها پیام عزت، ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار خواهد داشت.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: این وعده حتمی و قطعی الهی است که کسانی که به خدا اتکال کردند و اعتماد به نفس داشتند و به داشته های خود توجه کردند و دست نیاز به سوی دشمن دراز نکردند، نصرت الهی را دریافت خواهند کرد.

رئیس قوه قضاییه در پایان با ابلاغ سلام گرم امام خامنه ای به دولت و مردم انقلابی عراق و مرجعیت و اصحاب رسانه، از آنها و همه دلدادگان اسلام و ارزش های الهی، صمیمانه به خاطر تجلیل از مقام شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس قدردانی کرد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code