| یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403
در جلسه کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید املش مطرح شد:
       کد خبر: 87746
نگاه ایران: هشتمین جلسه کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید به ریاست فرماندار املش و با حضور شیخ الاسلام مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید استان گیلان و معاونین جهاد کشاورزی ،صنعت و معدن تجارت و معاون بانک رفاه ،بانک کشاورزی استان و دستگاه های اجرایی شهرستان برگزار شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گیلان در این جلسه گفت: با توجه به ظرفیت های املش، پیشنهاد می کنیم این شهرستان به قطب غذا در استان و کشور تبدیل شود.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه بسترهای لازم برای گردشگری را در این شهرستان فراهم نکرده ایم، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های موجود طبیعی املش، می توانیم برندهای مختلف غذایی را در آن بوجود آوریم تا شاهد رونق اقتصادی در منطقه باشیم.
وی افزود: اعتبار صندوق کارآفرینی امید در کشور، یک هزار میلیارد تومان برای ایجاد 50هزار شغل در کشور بود و ما با توجه به محدویت اعتبارات، ناچار به مدیریت این منابع بین متقاضیان هستیم.
وی ادامه داد: تلاش کنیم بافت روستاها با همان شکل قدیمی بازسازی یا احداث شود و در کنار آن برای جذب گردشگر دنبال خدمات باشیم، رستوران ها را در منطقه گسترش دهیم و امکانات برای گردشگران را با تمام جوانبش در نظر بگیریم.
فرماندار شهرستان املش در حاشیه این جلسه گفت بسیاری از مسائل کلان شهرستان املش به نحوی با مفاهیم استانی و کشوری مرتبط است به همین خاطر برای رفع نوانل تولید باهمکاری و تعامل مدیران کل میتوان راهکارهایی را برای خارج شدن از بن بست پیدا مرد و هشتمین جلسه کاگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان املش هم به همین منظور تشکیل شده است.
محمودی ادامه داد:مادر راستای منویات مقام معظم رهبری و ریاست جمهور کشور جهت محقق نمودن اقتصاد مقاومتی در زوایا و ابعاد مختلف آن و برای عملیاتی این سیاست این جلسات را برگزار کرده ایم وی گفت:افتصاد مقاومتی واژه جدیدی نیست بسیاری از کشورها در اعصار گذشته این دوره دستیابی و اقتصادی و صنعتی خود کرده اند فلذا اقتصاد مقاومتی همانند آینه روشن است. فرماندار املش با اشاره به روستای ورکوره از بخش رانکوه املش به عنوان نمونه اشتغال و گردشگری و...گفت:این روستا از همه جهات مورد بررسی قرار گرفته و به عنوان روستای شاخص معرفی شده تا روستاهای دیگر نیز با الگو قرار دادن این روستا بتوانند زمینه های رشد را در روستای خود فراهم کنند وی ادامه داد ما در جلسات مختلفی که برای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان املش برگزار کردیم تا کنون توانستیم ۲۱۰نفر را به طور مستقیم ایجاد اشتغال کنیم که ۱۲۵نفر در بخش سرمایه گذاری ثبت نامی داشتیم که ۷نفر از آنها ثبت نام در سایت بهین یاب توانستند ۷و نیم میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند که تاکنون توانستیم برای ۱۵واحد تولیدی و پرورش ماهی مجوز بگیریم که دهه فجر امسال افتتاح خواهیم کرد وی همچنین از مدیران استانی درخواست کرد تا برای شرکت ریسندگی املش که چندین سال با اشتغالزایی ۷۰۰نفر تعطیل شده راهکاری برای جایگزینی شرکتی دیگر با توجه به ظرفیت های منطقه املش تعریف نماید شیخ الاسلامی مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید استان گیلان هم در جلسه مذکور گفت:اعتبار صندوق کار آفرینی امید در کشور هزار میلیارد تومان برای ایحاد ۵۰هزار شغل بود و ما با توجه به محدودیت اعتبار ناچار به مدیریت این منابع در بین تعدادی از متقاضیان بودیم وی ادامه داد :تلاش کنیم بافت روستاها با همان شکل قدیمیشان بازسازی یا احداث گردد و در کنار آن با جذب گردشگر دنبال خدمات خاصی باشیم،رستورانها را در منطقه گسترش دهیم ،امکانات برای گردشگران را با تمام جوانبش در نظر بگیریم فلذا اگر این امور خوب مدیریت شود شاهد رونق در بخش های دیگر هم خواهیم بود. در پایان فرماندار املش. به همراه شیخ الاسلام مدیر عامل صندوق کار آفرینی در غالب هیأتی به روستای ورکوره بخش رانکوه املش که به عنوان روستای پایلت بدون بیکار معرفی شده است بازدید کردند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code