| یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به وجود 13 هزار و 920 واحد مسکن مهر باقی مانده در این استان اشاره کرد و گفت: پروژه های مسکن مهر گیلان تا اواسط سال 96 به اتمام می رسد.

شعبان علی خاوری با اشاره به وضعیت پروژه های مسکن مهر در گیلان اظهار کرد: پروژه های مسکن مهر در سه مفهوم تعاونی، سه جانبه و خودمالکی اجرایی شده است.

وی به احداث 51 هزار و 411 واحد مسکن مهر در سه مفهوم مذکور در شهرهای بیش از 20 هزار نفر جمعیت در گیلان اشاره کرد و افزود: متولی احداث واحدهای مذکور راه و شهرسازی گیلان است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه 37 هزار و 491 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت تاکنون در استان به اتمام رسیده است، تصریح کرد: واحدهای مذکور به مردم تحویل داده شده اما در برخی از واحدها مشکلاتی مانند آسانسور وجود دارد و باید برطرف شود.

خاوری، اتمام 13 هزار و 920 واحد باقی مانده مسکن مهر در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت را از تعهدات راه و شهرسازی گیلان خواند و بیان کرد: تعداد 4 هزار و 304 واحد مربوط به خودمالکی است.

وی، تعهد راه و شهرسازی در واحدهای مسکن مهر خودمالکی را تامین منابع مالی عنوان کرد و گفت: تعداد 7 هزار و 51 واحد مسکن مهر از تعهدات راه و شهرسازی گیلان است و با همکاری تعاونی ها تا اواسط سال آینده به اتمام می رسد و تحویل مردم می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه پروژه های مسکن مهر در نگاه مردم ممکن است در تاریخ دیگر تکرار نشود، خاطرنشان کرد: زمین در پروژه های مسکن مهر به طور رایگان در اختیار مردم گذاشته شده و این امر ممکن است به دلیل اینکه از منابع انفال محسوب می شود، دارای اشکال باشد.

خاوری به پرداخت تسهیلات کم بهره به پروژه های مسکن مهر اشاره کرد و یادآور شد: نرخ سود تسهیلات پروژه های مسکن مهر در مراکز استان ها هفت درصد و در شهرستان ها چهار درصد است و بدون سپرده گذاری به مردم پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه در ابتدای اجرای پروژه های مسکن مهر برآورد دقیقی نسبت به آورده مردم انجام نشده است، اظهار کرد: ابتدا شش میلیون تومان آورده مردم برای صاحب خانه شدن در نظر گرفته شد و این امر نیازمند بررسی بیشتری بود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، مسکن مهر رشت را یکی از بهترین نقاط در این شهر عنوان کرد و افزود: مسکن مهر رشت یکی از بهترین سایت های کشور محسوب می شود و هزینه آماده سازی آن به ازای هر واحد بیشتر از آورده اعلام شده توسط مردم است.

خاوری با بیان اینکه امکان تحویل واحدهای مسکن مهر رشت به ازای شش میلیون تومان به مردم وجود نداشت، تصریح کرد: 5.5 میلیون تومان هزینه آماده سازی واحدهای مسکن مهر لنگرود است تا بتوانیم بستر را فراهم کنیم و این مبلغ جزو آورده مردم محسوب می شود.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code