| دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
به گزارش نگاه ایران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت: اولین نشست کمیته استانی سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد ( ساها )، با حضور مدیر کل دفتر توسعه شبکه های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، رؤسا و معاونین  پژوهشی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان و اعضای کمیته استانی ساها، در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.
دکتر علیرضا ایرانبخش، مدیر کل دفتر توسعه شبکه های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن تبریک دهه کرامت و تشکر از میزبانی واحد رشت، با اشاره به اهمیت وجود آزمایشگاههای همکار آزاد (ساها)،گفت: با توجه به دیدگاه ویژه ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی به مسائل علمی و پاسخگویی به نیاز جامعه ، دولت و صنعت  و کمک به رفع مشکلات کشور ، در پی دستور مستقیم ایشان در خصوص راه اندازی آزمایشگاههای همکار آزاد و هماهنگی حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و پیگیری  دفتر توسعه شبکه های آزمایشگاهی دانشگاه با هدف استفاده بهینه از ظرفیت های موجود واحد های دانشگاهی  و تأمین بخشی از منابع غیر شهریه دانشجویان و تولید ثروت از علم و ارزش افزوده، زیرساخت های لازم جهت راه اندازی آزمایشگاههای همکار آزاد بوجود آمد.
وی، با توجه به تشکیل کمیته های تخصصی در حوزه پژوهشی، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با تشکیل 14 کارگروه تخصصی و استفاده از ظرفیت های علمی 96 نفر از اساتید متخصص، به درخواست رسیده از واحد ها در خصوص خرید و یا استفاده از تجهیزات و دستگاههای مورد نیاز، رسیدگی و پس از حدکثر 45 روز کاری به درخواست ها پاسخ خواهد داد.   
IMG_7116
دکتر ایرانبخش، افزود: وجود آزمایشگاههای همکار آزاد در کشور که با داشتن تجهیزات فوق پیشرفته می تواند علاوه بر کمک به دولت تدبیر و امید، در جهت پاسخگویی به نیاز جامعه و کمک به رفع مشکلات کشور و استانها مؤثر باشد.
مدیر کل دفتر توسعه شبکه های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، ادامه داد: کارکرد سامانه ساها در دو بخش فعالیت خواهد کرد که بخش اول ایجاد نظام جامع آماری و پورتال مورد نظر برای ثبت گزارش  که تمام تجهیزات و وسایل مورد نیاز را برای داشبورد مدیریتی دانشگاه آزاد تأمین گردد و تأکید حضرت آیت ا.. هاشمی رفسنجانی و دکتر میرزاده  در مورد بخش دوم که پاسخگویی به نیاز های همه محققان کشور و منطقه شد، بیش از صد هزار نوع ارائه خدمات پیش بینی شده است.
این مقام مسئول، تصریح کرد: تبلیغات محیطی مناسب در دانشگاهها، تشکیل کمیته های ساماندهی به تعرفه های آزمایشگاهی، حمایت از تولیدات داخلی و حرکت در جهت اقتصاد مقاومتی، عقد تفاهم نامه های مختلف، برگزاری کارگاههای توانمندسازی برای استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات مورد توجه قرار گیرد. همچنین رعایت ایمنی آزمایشگاهها و کارگاهها و ایمنی موادو رعایت ایزو 17025 جزء اولویت های راهبردی در ساها است و واحد های دانشگاهی باید در خصوص اخذ این استاندارد برای آزمایشگاههای خود اقدام کنند.
دکتر ایرانبخش، ضمن تبریک اخذ استاندارد کشوری به دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت که نتیجه 8 ماه فعالیت مستمر بوده است، استان گیلان را یکی از استانهای بسیار توانمند دانست و بیان داشت: واحد های دانشگاهی این استان و در رأس آنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، دارای ظرفیت های بسیار خوبی در جهت ارائه خدمات هر چه بیشتر به جامعه و صنعت بوده و با داشتن آزمایشگاه پیشرفته سنجش و ارزیابی مواد و  اخذ استاندارد کشوری می تواند به کمک مسئولین استانی در جهت رفع مشکلات استانی بشتابد.
مدیر کل دفتر توسعه شبکه های آزمایشگاهی کشور، بیان کرد: نیاز به اطلاعات آزمایشگاهها به صورت مکتوب بسیار احساس شده و الزامی است لذا واحد های دانشگاهی باید در جهت تدوین کتابچه های ارائه خدمات آزمایشگاهی کوشا باشند.
همچنین در این جلسه، دکتر حسین فلاح باقر شیدائی، معاون پژوهش و فنآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه گزارش مبسوطی از فعالیت های پژوهشی واحد های دانشگاهی استان گیلان ارائه داد و هر یک از رؤسا و معاونین پژوهشی واحد های دانشگاهی حاضر در جلسه، نظرات و پیشنهاد های خود را ارائه دادند .
در پایان مدیر کل دفتر توسعه شبکه های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از مجموعه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بازدید کرد.
IMG_7144

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code