| شنبه، 08 اردیبهشت 1403
چهار نکته که باید بدانید تا عقب نمانید؛
       کد خبر: 71707
%d9%85%d8%b9%d8%b1%d8%a7%d8%ac-%d9%85%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%a72 نگاه ایران/ معراج مبرانیا * امروزه کمتر کسب وکاری را می توان یافت که بتواند بدون استفاده از سیستم های کامپیوتری و آنلاین به حیات خود ادامه دهد. فضای کسب و کار به سرعت در حال تغییر است، همانطور که تا پیش از این نمیشد کسب و کارها را بدون استفاده از این سیستم ها مدیریت و اداره کرد هم اکنون هم داشتن سیستم های آنلاین جزو الزامات یک کسب و کار است. برای هماهنگ شدن کسب و کارهای قدیم با فضای امروز چاره ای جز حرکت بسوی آنلاین شدن نیست. زمانی برای خرید وسایل مورد نیاز خود مجبور به ترک منزل و گشتن در بازارها بودیم اما اکنون فاصله ما با همه بازارها فقط چند کلیک است. چند کلیک مختصر شما را می تواند از بازاری به بازاری دیگر ببرد و کالاهای مورد نیازیتان را باهم مقایسه و نهایتاً خریدتان را انجام دهید. از خرید تجهیزات کامپیوتری گرفته تا تجهیزات کوه نوردی، خرید کتاب و یا خریدهای سوپر مارکتی. حالا باید از خود بعنوان صاحب یک کسب و کار بپرسید که آیا من آمادگی کسب و کار آنلاین را دارم یا خیر. در هر دوصورت نگران نباشید ولی می بایست همین امروز دست به کار شوید و اقدام کنید زیرا "کسب وکار آینده آنلاین است". بازار آنلاین ایران طبق تخمین های حدودی 600 میلیون دلار پیش بینی شده است. پس حتماً می توانید به اندازه کافی از این بازار چند میلیارد تومانی بهره ببرید. CRM داشته باشید ابتدا به فکر سیستم مدیریت آنلاین مشتریان خود باشید. عموم این نرم افزار ها با نام CRM (Customer Relationship Management)  شناخته میشوند. این نرم افزارها با قابلیت ها متنوع و قیمت ها مختلف در دسترس هستند. با کمی تحقیق می توانید نرم افزار مناسب حوزه کسب و کار خود را انتخاب کنید. این نرم افزارها برای کنترل و بررسی رفتارهای خریداران و ارتباط با مشتریان طراحی و با اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه، تاریخ تولد و ازدواج و... تکمیل می شوند که با استفاده از این اطلاعات و خریدهایشان می توانید علاوه بر ارتباط مداوم با ایشان از علایق و خواسته های مشتریانتان آگاه شوید. حتماً سایت اینترنت داشته باشید برای داشتن یک سایت اینترنتی به چند چیز احتیاج دارید. اول از همه یک نام مناسب برای سایت است. نامی کوتاه و حتی الامکان مرتبط با شغلتان انتخاب کنید. سعی کنید این نام تداعی کننده کیفیت یا ویژگی خاصی از محصول یا خدمت شما یا اتفاق و خاطره ای خوش برای مشتریانتان باشد. دوم اینکه باید طراحی سایتتان تصویری جذاب و گیرا باشد و همیشه سادگی برای کار با آن را مد نظر قرار دهید زیرا الزاماً همه مراجعه کنندگان به سایت شما از دانش فنی بالایی برخوردار نیستند. برای طراحی سایت نیازی به پرداخت مبالغ زیادی در ابتدای کارتان نیست می توانید با جستجو در اینترنت و پیدا کردن پوسته ای مناسب و اندکی تغییر آن را به یک پوسته سفارشی دلخواه خودتان تبدیل کنید. و سوم اینکه به فضایی احتیاج دارید که به آن در اصطلاح هاست می گویند که اطلاعات وب سایتتان در آن بارگذاری می شود. با مشورت گرفتن از شرکت هایی که کارشان اجاره هاست است می توانید مقدار فضای مناسب برای اجاره را تخمین زده و وب سایتتان شروع به کار کند. تبلیغات آنلاین کنید حالا مهمترین کاری که باید انجام بدهید تبلیغات است. با اینکه نمی توان قدرت تبلیغات محیطی را کتمان کرد اما دنیای تبلیغات امروز فقط دنیای تبلیغات آنلاین  است. تبلیغات از طریق  شبکه های اجتماعی کم هزینه ترین، سریعترین و اثرگذارترین شیوه تبلیغاتی امروز است. صفحات اینستاگرام و تلگرام که روزانه بسیاری از مردم برای تفریح و وقت گذرانی به آن ها مراجعه می کنند فضای مناسبی برای تبلیغات است. برای تبلیغات صرفاً معرفی کردن کالا یا خدمتان کافی نیست باید محتوای مناسب با کسب و کارتان طراحی و انتشار دهید. محتوایی که به کار عموم مردم بیاید می تواند از آنها مشتریانی برای کسب و کارتان بسازد و با دست به دست شدن محتوای تولیدیتان به تعداد مشتریان بالقوه خود بیافزایید. درگاه پرداخت آنلاین داشته باشید با انعقاد قرارداد با بانک هایی که در آنها حساب دارید درگاه پرداخت آنلاین فراهم کنید که مشتریانتان بعد از انتخاب کالا یا خدمت مورد نظرشان بتوانند فرآیند خرید خود را تکمیل و پرداخت را بصورت آنلاین انجام دهند و نیازی به حضورشان در دفتر شما یا پرداخت از طریق خودپردازها نباشد. همچنین بهتر است امکان تحویل رایگان کالا را نیز فراهم تا بعنوان خدمتی اضافه تر بر راحتی خرید مشتریان و افزایش احتمال تکرار خرید را اجرایی کنید.کارشناس ارشد مدیریت/ فعال حوزه کسب و کار

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code