| شنبه، 08 اردیبهشت 1403

نگاه ایران/گروه اجتماعی: در روزهای نخست بهمن ماه، بارش برف که از ساعات ابتدایی بامداد امروز آغاز شده، گیلان را از آستارا تا رودبار سفید پوش کرد.

علاوه بر کاهش شدید دما، بارش برف همچنان ادامه دارد. در ادامه می توانید آخرین اخبار مربوط به چهارشنبه برفی گیلان را پیگیری کنید:   درخواست شهرداری کلانشهررشت از شهروندان برای همکاری در برف روبی معابر سخنگوی شهرداری کلانشهر رشت با اشاره به آمادگی کامل این مجموعه با توجه به تداوم بارش برف، از شهروندان خواست برای تسهیل در برف روبی و پاک سازی معابر شهر همکاری کنند. علی رضا حسنی افزود: پارک خودرو ها در حاشیه خیابان ها از مواردی است که موجب اختلال در پاک سازی معابر توسط خودروهای برف روب می شود، بنابراین شهروندان می توانند با رعایت چنین مواردی با خدمتگزاران خود در شهرداری رشت همکاری های لازم را داشته باشند. وی همچنین از شهروندان خواست تا ضمن حفظ آرامش تا جایی که می توانند از تردد خودروهای شخصی در داخل شهر خودداری و از حمل و نقل عمومی استفاده کنند. سخنگوی شهرداری کلانشهر رشت اظهار داشت: همکاری شهروندان با مجموعه مدیریت شهری در ایام بارش برف می تواند موجب تسهیل فعالیت ها و مدیریت صحیح امور شود.     بارش برف مدارس برخی نقاط گیلان را در نوبت صبح و عصر تعطیل کرد

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت: به دلیل بارش شدید برف مدارس ابتدایی و متوسطه اول نوبت صبح در رشت، دیلمان، عمارلو، رضوانشهر، تالش، سنگر و کوچصفهان تعطیل است.

وی گفت: مدارس آستارا و لوندویل به دلیل شدت بارش برف دوره اول متوسطه و تمام مدارس ابتدایی آستارا امروز تعطیل است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: امروز به دلیل شدت بارش برف سنگین مقطع ابتدایی و دوره متوسطه اول در شهرهای رشت، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رودبنه و کوچصفهان،سنگر، سیاهکل، آستارا، دیلمان و عمارلو در نوبت صبح و عصر تعطیل هستند.

به گفته مهدی حاجتی، مدارس مقطع ابتدایی صبح و عصر در رضوانشهر، تالش و خشکبیجار و فومن و ارتفاعات کوهستانی املش تعطیل هستند.

وی تصریح کرد: مدیران آموزشگاه ها و عوامل اجرایی در تمام مقاطع باید در مدارس حاضر باشند و نسبت به برف روبی اقدام کنند.

  بارش برف تا فردا در گیلان ادامه دارد
کارشناس هواشناسی گیلان گفت: سامانه ناپایدار هوای سرد و بارش ها تا صبح فردا در گیلان ادامه دارد و سپس از این استان خارج می شود.

علی علی دوست با اشاره به وضعیت هوای گیلان اظهار کرد: بارش برف تا صبح فردا در گیلان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امروز آسمان گیلان با بارش برف همراه است، افزود: امروز هوای بیشتر شهرهای گیلان برفی است و بیشترین برف مربوط به آستارا با 10 سانتی متر و در مسیر فرودگاه 9 سانتی متر است.

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه در ماسوله 60 سانتی متر برف باریده است، تصریح کرد: از عصر فردا هوای گیلان رو به گرمی می رود.

وی وضعیت دریا را اکنون نامناسب خواند و خاطرنشان کرد: دریا از بعداز ظهر فردا برای انجام فعالیت دریانوردی صید و صیادی مناسب می شود.

علی دوست دمای فعلی رشت را صفر درجه عنوان کرد و یادآور شد: رطوبت نیز 99 درصد است.

در حال حاضر کیاشهر با دمای سه درجه سانتی گراد بالاترین دما و جیرانده با منفی هشت درجه سانتی گراد پایین ترین دما را دارد.

تاکنون 2 پرواز فرودگاه رشت لغو شد رضا علوی مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه گیلان، گفت: براساس زمان بندی برنامه های پروازی قبلی امروز 7 بهمن قرار بود 10 پرواز رفت و برگشت در فرودگاه سردارجنگل رشت انجام پذیرد که فعلا دو پرواز کیش-رشت-مشهد و عسلویه- رشت و بلعکس لغو شده است. وی افزود: از 10 پرواز رفت و برگشت فرودگاه بین المللی سردارجنگل که باید به شهرهای کیش-عسلویه –تهران-مشهد انجام می شد فعلا بدلیل دید 400 متری افقی امکان پذیر نخواهد بود. علوی افزود :میزان دید استاندارد افقی از روی باند باید 1200 متر باشد که بلیل پایین بودن دید بر اثر بارش امروز فرودگاه رشت با توجه به عملیاتی بود امکان پذیرش هواپیما را ندارد. وی دارابودن تجهیزات یخ زدایی توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(ایران ایر)را باعث فرود هواپیما در باندهای فرودگاهی در شرایط برف و یخبندان اعلام کرد و افزود:عدم وجود این تجهیزات در شرکتهای دیگر هواپیمایی باعث زمینگیر شدن هواپیماها در شرایط بحرانی سرما خواهد شد که این مسئله علاوه بر هزینه های بالای فنی برای آن هواپیما باعث لغو پروازها آن در مسیرهای دیگر هم  می شود. مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت خاطرنشان کرد:در صورت تغییر در برنامه های پروازی مراتب سریعا از طریق رسانه ها و پایگاه های اطلاع رسانی عمومی و سایت فرودگاه به اطلاع هموطنان عزیز رسانده خواهد شد.  

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code