| یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:
       کد خبر: 2014
به گزارش نگاه ایران: مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت: توجه به شایستگی های حرفه ای معلمان مهم ترین شاخص طرح رتبه بندی است.
مهدی حاجتی با اشاره به برگزاری برنامه های گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: برنامه های هفته معلم از ۱۲ اردیبهشت ماه جاری آغاز شد.
وی از برگزاری همایش تجلیل از معلمان نمونه گیلان در روز ۱۷ اردیبهشت ماه جاری در زیباکنار رشت خبر داد و گفت: روز گذشته نیز فرهنگیان بسیجی در دهکده ساحلی انزلی مورد تجلیل قرار گرفتند.
مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه تکریم از معلمان و فرهنگیان به یک فرهنگ تبدیل شده است، افزود: دستگاه های اجرایی خواستار برگزاری مراسم های مشترک در زمینه تکریم از معلمان هستند.
وی معلمان را مادران و پدران روحانی و ثانوی دانش آموزان دانست و افزود: معلمان مسئولیت تربیت و پرورش فرزندان جامعه را به عهده دارند. حاجتی یادآور شد: معلمان، دانش آموزان و خانواده های آنها و فرهنگیان بیشترین مخاطبان آموزش و پرورش هستند و این نهاد بسیار گسترده است. وی درباره وضعیت پرداخت مطالبات فرهنگیان گفت: در سال ۹۳ مقداری در پرداخت مطالبات تاخیر افتاد و صبح امروز اعتبار این مطالبات به حساب آموزش و پرورش استان واریز شد.
مدیر کل آموزش و پرورش گیلان ادامه داد: به زودی پس از انجام کارهای اداری مطالبات و بخشی از پاداش فرهنگیان به حساب آنها واریز می شود. وی در بحث رتبه بندی فرهنگیان اظهار کرد: دولت در اواخر سال ۹۳ مصوبه طرح رتبه بندی را به تصویب رساند که بیشتر در راستای کیفیت بخشی و ایجاد انگیزه معلمان است.
حاجتی با بیان اینکه طرح رتبه بندی به چهار گروه تقسیم می شود، خاطرنشان کرد: هنوز شاخص های این گروه ها تعریف نشده است. وی مهم ترین شاخص طرح رتبه بندی را توجه به شایستگی حرفه ای معلمان ذکر کرد و یادآور شد: طرح رتبه بندی حرکت خوبی برای کیفیت سازی است.
این مسئول متذکر شد: از طرح درس، ارتباط موثر معلم با دانش آموزان و… می توان در طرح رتبه بندی معلمان استفاده کرد.
وی درباره جذب نیرو در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نیروهای تخصصی خود را از طریق آزمون جذب می کند و بهترین و شایسته ترین نیرو از طریق آزمون انتخاب می شوند.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code