| دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: روز گذشته سایپا همانطور که قول داده بود شروع به تحویل خودروهای فروخته شده با وام دولتی پیش از موعد یک ماهه کرد. اما برای تحویل این خودروها درخواست چک یا سفته به میزان 120 درصد کل مبلغ به عنوان ضمانت پرداخت کرده است.

 مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بازدید از نمایندگی های استان اصفهان، رسما واگذاری خودروهای فروخته شده با طرح دولتی را آغاز کرد.

مهدی جمالی روز گذشته تعدادی از خودروهای ثبت نامی در طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی این استان را به مشتریان تحویل داد. همچنین در اطلاعیه ای با امضای رضا تقوی، سرپرست مدیریت بازاریابی و فروش سایپا، که به نمایندگی ها ابلاغ شده، آمده است: «سفته باید توسط خریدار یا مالک تکمیل گردد اما چک تضمین می تواند برای شخص ثالث نیز باشد. لازم به ذکر است از نوشتن عبارت هایی مانند جهت تضمین و غیره خودداری کنید». این خودروها از طریق تسهیلاتی که دولت در اختیار خودروسازان قرار داد، در طول شش روز فروخته شد. این طرح دولت که برای خروج خودروسازان از رکود بود به دلیل معذورات بانک مرکزی و خودروسازان بارها تغییر کرد. یکی از مهم ترین این تغییرات این بود که بازپرداخت وام خودروها از 7 سال به چهار سال کاهش پیدا کرد. از سوی دیگر در حالی که قرار بود سودها حداکثر 16 درصد درنظر گرفته شود، در چک های با بازپرداخت بیش از یک ماه، بهره بازپرداخت این تسهیلات بیش از 16 درصد و به صورت بهره مرکب محاسبه شده است. سایپا در آخرین مرحله تحویل در حالی شروع به تحویل خودروها کرده است که نیاز به چک یا سفته ای به ارزش 120 درصد اصل و فرع مبلغ برای تحویل خودرو به مشتری دارد. این در حالی است که ایران خودرو از شنبه همین هفته بر اساس قرار قبلی، بدون نیاز به هیچ چک و سفته ای مازاد بر اسناد قبلی، خودروهای فروخته شده را در اختیار مشتریان قرار می دهد. متن اطلاعیه ساپیا برای تحویل خودرو با وام دولتی آمده است: 635845677819172815
 

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code