| دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه کشور:
       کد خبر: 177002
نگاه ایران:  رئیس شورای سیاست گذاری ائمه کشور با تقدیر از زحمات آیت الله قربانی گفت: حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی از جانب رهبری معظم نظام رسول هستند تا برای ترویج اجتماع وحدت بخش در استان گیلان نقش آفرینی کنند.

به گزارش فارس، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه شهرستان رشت اظهار کرد: ماه رجب به مبعث پیامبر (ص) اعظم نزدیک می شود که یکی از بزرگ ترین یادگارهای  بزرگ انقلاب اسلامی احیای مجدد آرمان بعثت بوده و نماز جمعه یکی از عظمت های بعثت است که به برکت انقلاب اسلامی تقدیم مردم شد.

وی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه جمعه گفت: در این سوره بعد از سخن از جریان یهود مبنی بر اینکه مراقب باشید که رفتار یهود در امت اسلام شکل نگیرد، کسانی که به علمشان عمل نمی کنند توبیخ می شوند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به آیات سوره جمعه درباره دعوت نمازگزاران به نماز جمعه افزود: خداوند می خواهد که نشانه  جامعه اسلامی با بندگی شناخته شود که نماز حالت بندگی و خضوع در برابر حضرت حق است.

علی اکبری  با اذعان به اینکه مساجد پایگاه اصلی یاد خدا در محله ها و متن زندگی انسان است بیان کرد: نماز جمعه دعوت دست جمعی امت اسلامی است که برای یاد خدا به صورت جمعی باید غنیمت شمرده شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه با بیان اینکه  امروز در کشور قریب ۹۰۰ نماز جمعه برگزار می شود افزود: نماز جمعه با محوریت نماز و ذکر خدا توسط   کسانی که از سوی نائب امام زمان (عج) انتخاب شده اند به سوی نزدیکی دل ها در امت اسلامی  هدایت می شود.

وی خصوصیت امت اسلام این است که در برابر جبهه کفر نفوذناپذیرند و در بین دوستان اهل کرامت و محبت هستند دانست و افزود: نماز جمعی مانور امت اسلامی در برابر کفر جهانی است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه با تأکید بر غنیمت شمردن نماز جمعه توسط ائمه جمعه و مردم بیان کرد: باید سفره ذکر الله به شایستگی پهن شود تا به شایستگی از حضور گسترده مردم پذیرایی شود.

علی اکبری یکی از اتفاق بزرگ بعد از انقلاب را شناخته شدن نماز جمعه با علمای شهید دانست و افزود: رجال انقلابی غیور که محور وحدت و بصیرت بودند نماز جمعه را در جامعه گستراندند که توسط آن توانستند فتنه هایی ازجمله فتنه ۸۸ را از بین ببرند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه با تقدیر از آیت الله قربانی گفت: حاج آقای فلاحتی از جانب رهبری معظم نظام رسول هستند تا برای ترویج اجتماع وحدت بخش در استان گیلان  نقش آفرینی  کنند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code