| جمعه، 07 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: آسمان استان طی امروز و فردا (سه شنبه و چهارشنبه) نیمه ابری تا ابری، همراه با وزش باد گرم بویژه در ارتفاعات و دامنه ها خواهد بود.

 مازیار غلامی روز سه شنبه بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ سامانه کم فشار به منطقه است که بر این اساس وزش باد گرم بویژه در ارتفاعات و دامنه ها گاهی شدید پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: طی این مدت گاهی با شمالی شدن جریانات، پدیده مه دور از انتظار نیست ولی از روز پنجشنبه با نفوذ سامانه سرد و ناپایدار، شرایط برای ابرناکی ، مه آلود بودن هوا ، کاهش دما، بارندگی و وزش باد (گاهی شدید) ، ارتفاعات ، دامنه ها و بتدریج مناطق جلگه ای بارش برف مهیاست.

غلامی آسمان امروز گیلان را نیمه ابری تا ابری و مه آلود، بارش پراکنده، طی عصر و شب وزش باد جنوبی عنوان و برای فردا (چهارشنبه) نیز آسمان استان را قسمتی ابری تا ابری، بعضی نقاط وزش باد گرم (بویژه ارتفاعات و دامنه ها /گاهی شدید) ، طی عصر و شب در بعضی نقاط بارندگی پیش بینی کرد.

وی بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته را مربوط به بندرانزلی با چهار درجه و کمینه دما را با 9 درجه زیرصفر مربوط به دیلمان عنوان کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان افزود: بیشینه و کمینه دمای شهر رشت (ایستگاه هواشناسی فرودگاه) نیز در شبانه روز گذشته به ترتیب سه و 2 درجه ثبت شده است.

وی بیشترین میزان بارش باران در استان در شبانه روز گذشته را با 21.5 میلیمتر مربوط به بندرکیاشهر و بیشترین میزان بارش برف را مربوط به جیرنده با 20 سانتیمتر ذکر کرد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code