| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
فرماندار آستارا خبر داد:
       کد خبر: 83685
نگاه ایران: فرماندار شهرستان مرزی آستارا از آغاز حرکت آزمایشی قطار از خط اروپا به سمت آستارای جمهوری اسلامی ایران با هدف ارزیابی و محاسبه میزان مسافت ریلی خبر داد.

سیروس شفقی در گفتگو با مهر با اشاره به پیگیری و بازدید های مکرر وی و مسئولان مربوطه از روند پیشرفت پروژه بین المللی خط آهن آستارا-آستارا اظهار کرد: پروژه خط ریلی آستارای ایران و آستارای جمهوری آذربایجان از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است.

وی افزود: عملیات احداث پل و خط ریلی در سمت آستارای ایران با سرعت تمام و به صورت شبانه روزی پیش می رود و مانعی در جریان این پروژه بین المللی وجود ندارد.

فرماندار آستارا با بیان اینکه تا کمتر از یک ماه آینده بخشی از پروژه در خاک آستارای ایران و تا تقاطع باغچه سرا ریل گذاری می شود، تصریح کرد: با هدف مسافت سنجی ریلی، قطاری از اروپا به سمت روسیه، جمهوری آذربایجان و در نهایت آستارای جمهوری اسلامی ایران حرکت کرده است و این قطار از طریق ریل در هفته های آینده پس از طی مسیرهای پیش رو وارد خاک ایران در  آستارا و بخش ریل گذاری شده این شهرستان مرزی  می شود.

شفقی، ایران را محور ترانزیت ریلی  به اروپا  عنوان کرد و گفت: راه آهن بین المللی استان گیلان و شهر مرزی آستارا بخش مهمی از طرح های جمهوری اسلامی ایران برای تکمیل شاهراه مواصلاتی و ترانزیتی شمال-جنوب است که توسعه بازرگانی شمال کشور را به همراه دارد.

فرماندار آستارا از تامین و تخصیص اعتبار لازم جهت پیشبرد این پروژه خبر داد و تصریح کرد: طبق روال قانونی و پس از طی شدن فرآیند اداری و در کوتاه ترین زمان ممکن، از طریق مسئولان ذیربط در استان گیلان حق و حقوق قانونی اشخاصی که منازل مسکونی و یا زمین های زراعی آنها در مسیر این پروژه ریلی هستند، به حسابشان واریز می شود.

وی اهمیت خط آهن آستارا در راستای توسعه حمل ونقل کشور را یادآور شد و خاطرنشان کرد: روسای جمهور دو کشور ایران و آذربایجان بر مهم بودن و اهمیت این پروژه تاکید دارند و اتصال خطوط ریلی در آستارا به روابط دو کشور تحرک می بخشد.

شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان و مجاورت جمهوری آذربایجان قرار دارد و خط مرزی آن توسط یک رودخانه محلی پر آب به نام آستارا چای تعیین می شود.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code