| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است اینکه دولت ۵۸ هزار میلیارد تومان از بودجه را در ردیف متفرقه حفظ کرده باعث بی نظمی شده و مشخص نیست صرف چه اموری می شود.

مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به جزئیات لایحه بودجه سال 96 که از سوی دولت ارائه شده است،گفت:اگر قانون بودجه را به 10 بخش تقسیم کنیم، امور اجتماعی در مجموع حدود 73 هزار میلیارد تومان یعنی 25 درصد بودجه و بیشترین قسمت را به خود اختصاص داده است.

30هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش در بودجه 96

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی برهمین اساس،تصریح کرد:بخش آموزش و پژوهش دومین رتبه را با 55 هزار میلیارد تومان یعنی 18.9 درصد به خود اختصاص داد که از این میزان 30 هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

وی افزود:حوزه رفاهی نیز با 51 هزار میلیارد تومان، معادل 17.5 درصد بودجه را به خود اختصاص داده و بخش سلامت با 48 هزار میلیارد تومان معادل 16.5 درصد بودجه را دریافت کرده است.

محیط زیست با 520 میلیارد تومان کمترین میزان بودجه سال 96 را به خود اختصاص داده است

بائوج لاهوتی در ادامه با بیان اینکه بخش اقتصادی 28 هزار میلیارد تومان یعنی 9.6 درصد بودجه را دارد، عنوان کرد: بخش خدمات عمومی 10 هزار میلیارد تومان، یعنی 3.4 و بخش فرهنگ و تربیت بدنی 9.2 هزار میلیارد تومان یعنی 3.2 درصد بودجه سال 96 را دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با اشاره به اینکه حوزه قضایی 7 هزار میلیارد تومان معادل 2.4 درصد بودجه را به خود اختصاص داده، یادآور شد: حوزه مسکن عمران شهری و روستایی 6 هزار میلیارد تومان یعنی 2.1 درصد را به خود اختصاص داده و کمترین مورد نیز مربوط به بودجه محیط زیست با 520 میلیارد تومان است که معادل 0.2 درصد بودجه برآورد شده است.

قرار دادن 58هزار میلیارد تومان در ردیف متفرقه بودجه مورد انتقاد است

وی افزود: دولت 58 هزار میلیارد تومان از بودجه را در ردیف متفرقه حفظ کرده که قابل ترمیم است البته ما معترضیم که این میزان باعث بی نظمی شده و مشخص نیست صرف چه اموری می شود.

بائوج لاهوتی ادامه داد: دولت کار خطرناک دیگری در بودجه انجام داده بر این مبنا که اگر وصولی دولت از نفت به 116 هزار میلیارد تومان نرسید که نمی رسد، مابقی را از صندوق حساب ذخیره ارزی برداشت کند.

بودجه 96 قابل تخصیص و عملیاتی نیست

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بودجه امسال عملیاتی نبوده و کمیسیون روی قیمت 50 دلار نفت و ارز 3هزار و 300 تومان بحث دارد، خاطرنشان ساخت: بودجه سال 95، 297 هزار میلیارد تومان بود که کلا 210 هزار میلیارد تومان آن وصول شد لذا بودجه سال 96 اوضاع بهتری از امسال نخواهد داشت.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code