| شنبه، 08 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از تقویت ناپایداری های جوی، کاهش دما، بارندگی و وزش باد در استان از فردا (جمعه) خبر داد.

مازیار غلامی روز پنجشنبه  بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی کم و بیش ناپایدار در منطقه است که بر این اساس ابرناکی، در بعضی نقاط بارندگی ملایم، گاهی وزش باد، در ارتفاعات وزش باد گرم پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: بتدریج از روز جمعه با تقویت ناپایداری ها، شرایط برای ابرناکی، مه آلود بودن هوا، روند کاهش دما، بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید) و بارش برف بویژه در ارتفاعات، دامنه ها و مناطق سردسیر تا اواسط هفته آینده مهیا می باشد.

غلامی آسمان امروز گیلان را قسمتی ابری تا ابری، طی عصر و شب در بعضی نقاط بارندگی ملایم و وزش باد، در ارتفاعات کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات وزش باد گرم عنوان و برای فردا (جمعه) نیز آسمان استان را ابری و مه آلود، همراه با بارندگی و وزش باد (گاهی شدید)، کاهش دما و احتمال رعد و برق، در ارتفاعات بارش برف پیش بینی کرد.

وی بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته را با 16 درجه سلسیوس مربوط به منجیل و کمینه دما را با پنج درجه مربوط به دیلمان عنوان کرد.

غلامی گفت: بیشینه و کمینه دمای شهر رشت نیز در شبانه روز گذشته به ترتیب 15 و 13 درجه سلسیوس ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان بارش باران در استان طی شبانه روز گذشته مربوط به بندرآستارا با 10.8 میلیمتر و پس از آن، رشت (ایستگاه هواشناسی فرودگاه) با 7.4 میلیمتر بوده است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code