| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
در مراسم افتتاح پروژه بهسازی بافت تاریخی سبزه میدان رشت عنوان شد؛
       کد خبر: 65229
نگاه ایران/مریم صابری: مراسم افتتاحیه پروژه بهسازی بافت تاریخی سبزه میدان رشت فاز دوم از گام اول پروژه های سند ملی بازآفرینی شهر رشت ظهر امروز با حضور محمد سعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی در پارک قدیمی سبزه میدان رشت برگزار شد.(گزارش تصویری) و (گزارش سخنان معاون وزیر راه) با افتتاح این پروژه گام اول بازآفرینی  رشت به پایان رسید و در نتیجه آن پیاده راه میدان شهرداری از طریق محور خیابان علم الهدی به بافت تاریخی سبزه میدان متصل شد. براساس اعلام مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری رشت گام دوم پروژه های سند ملی بازآفرینی ادامه این پروژه ها از محور پیرسرا به محله چمارسرا،بوستان مفاخر و در نهایتاً اتصال به استخر عینک خواهد بود. در مراسم افتتاحیه پروژه بهسازی بافت تاریخی سبزه میدان رشت علاوه بر معاون وزیر راه و شهرسازی، محمد علی ثابت قدم شهردار رشت، خاوری مدیر کل راه و شهرسازی گیلان، جمعی از مدیران شهری،اعضای شورای شهر،چهره های فرهنگی،هنری و اجتماعی و شماری از شهروندان حضور داشتند. فرانک پیشگر: به دنبال پایداری اجتماعی در شهر هستیم

فرانک پیشگر عضو شورای شهر رشت در این مراسم با ذکر این نکته که پروژه هایی مانند بهسازی بافت تاریخی سبزه میدان رشت  در زمره برنامه های شورای اسلامی است که اجرایی شده است گفت: شورا و شهرداری به دنبال پایداری اجتماعی در شهر هستند.

پیشگر ادامه داد:این یکی از اصول توسعه پایدار است.

عضو شورای شهر رشت افزود: توسعه پایدار وقتی به وجود می آید که ما از زندگی لذت ببریم  و به محل زندگی خود تعلق خاطر نشان دهیم.

پیشگر در پایان توضیح داد: تعلق خاطر نسبت به محیط شهری باعث می شود که نسبت به حفظ محیط خود توجه لازم را داشته باشیم و هرکدام از شهروندان رشتی خود یک شهردار باشند.

 شهردار رشت: هدف ما زنده ماندن هویت رشت است محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت  هم در این مراسم طی سخنانی کوتاه گفت: سبزه میدان حدود  ۳۰ هزار مترمربع است که بازآفرینی آن ۱۴ هزار مترمربع را شامل می شود. ثابت قدم با ذکر این نکته که اجرای طرح های  بازآفرینی به پایداری اجتماعی کمک می کند گفت:درنهایت این موضوع منجر به پایداری اقتصادی می شود تا رفاه شهروندان به سطح مطلوب برسد. شهردار رشت توضیح داد که زنده نگه داشتن بافت قدیمی به زنده ماندن هویت شهر رشت منجر می شود که هدف شهرداری است. خاطرات رشت قدیم و مرامنامه جمهوری میرزاکوچک خان بعد از اظهارات شهردار انوش نصر هنرمند قدیمی رشت دقایقی برای حاضران به ذکر خاطراتی از رشت قدیم پرداخت. پس از خاطرات نصر نمایش میزا کوچک خان اجراشدن و مرامنامه جمهوری خوانده شد. تجمع اعتراضی کارگران شهرداری در سبزه میدان افتتاح پارک سبزه میدان قبل از آغاز مراسم افتتاحیه بیش از 20 نفر از رفتگران شهرداری رشت در اعتراض به عدم دریافت مطالباتشان در نزدیکی محل سخنرانی تجمع کردند. علی بهارمست معاون خدمات شهری شهرداری با حضور در جمع کارگران دقایقی شنونده اظهارات آن ها شد و به آن ها وعده داد به زودی شهرداری مطالبات کارگران را به حسابشان واریز می کند. پس ازآن بود که تجمع کنندگان سبزه میدان را ترک کردند.