| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
با حضور استاندار و در منطقه آزاد انزلی؛
       کد خبر: 64352

نگاه ایران: همزمان با هفته دولت نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار کشور عصر امروز با حضور استاندار گیلان در مرکز نمایشگاه ها و همایش های بین المللی منطقه  آزاد انزلی گشایش یافت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ در مراسم گشایش نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار کشور در منطقه آزاد انزلی که رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان،مدیرعامل منطقه آزاد انزلی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرائی استان حضور داشتند،دکتر محمدعلی نجفی در گفتگو با خبرنگاران گفت: حضور بیش از 90 دانشگاه ، پارک علم و فناوری و مراکز رشد و علمی در این نمایشگاه، بیانگر توجه اندیشه های جوان به فناوری های نوین است.

وی افزود: استفاده از این پتانسیل ها ، یکی از راه های جذب دانش آموختگان جوان و اندیشمند کشور و استان است.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: در نسل جدید جامعه باید باورها را بر اساس فناوری های جدید ارائه کرد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: کشورهای دارای تولید کلان کشاورزی، تنها موفق به تامین دو درصد از اشتغال در کشور خود شده و در صنعت و خدمات نیز در شرایط حداقل هستند.

دکتر نجفی با اشاره به جایگاه برتر استان گیلان در زمینه علم و فناوری و ایده پردازی در سطح کشور تاکید کرد: با اندیشه ی بلندی که در دولت تدبیر و امید وجود دارد از طرح های دانش بنیان برای توسعه ی تجارت و تولید ثروت در بین جوانان نخبه استقبال می کنیم.

وی اظهار داشت: از طرح های جدید و ایده پردازی جوانان و شرکت های دانش بنیان باید نهایت بهره را ببریم.

در این نمایشگاه ، فناوری های جدید 96 دانشگاه، مرکز پژوهشی، پارک علم و فناوری، مرکز رشد، شرکت خصوصی، بانک، صندوق و موسسه سرمایه گذاری و حمایتی دولتی و بخش خصوصی از ۲۳ استان کشور عرضه شده است .

در این فن بازار که  تا پنجم شهریور ماه برپا است فناوری ها در حوزه های محیط زیست، فناوری اطلاعات، نانو، زیست فناوری، برق و الکترونیک، شیمیایی و غذایی، علوم و صنایع پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی و در نهایت در حوزه مکانیک ساخت و تولید، عرضه شده است.

یکی از بخش های نمایشگاه فن بازار مشارکت ۵۰۰ طرح بررسی و تأیید شده نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری سال ۱۳۹۴ است که دارای سطح آمادگی فناوری (TRL) هفت به بالا بوده و قابلیت تجاری سازی داشته و از سطح فناورانه قابل قبولی برای ورود به بازار تولید و مصرف برخوردارند، و در این فن بازار حضور دارند.

فن بازار ایده ای برای جلب صاحبان صنعت، سرمایه گذاران و موسسات تامین مالی برای تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری کشور است که در آن شرکت ها و موسسات فناورانه و صاحبان ایده کشور به همراه سرمایه گذاران و صاحبان صنعت در یک فضای نمایشگاهی بدون واسطه با یکدیگر به منظور تجاری سازی بر روی ایده های عرضه شده به بحث و تبادل نظر پرداخته و در صورت رسیدن به توافق با انعقاد قرارداد با یکدیگر به همکاری بپردازند.

نمایشگاه فن بازار منطقه آزاد (3)

نمایشگاه فن بازار منطقه آزاد (1)

نمایشگاه فن بازار منطقه آزاد (5)

نمایشگاه فن بازار منطقه آزاد (2)

نمایشگاه فن بازار منطقه آزاد (1)

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code