| شنبه، 08 اردیبهشت 1403
امام جمعه رشت:
       کد خبر: 38919

آیت الله زین العابدین قربانی ظهر امروز در نماز جمعه رشت با بیان اینکه تمام مردم از یک ریشه هستند، اظهار کرد: خوبی و بدی آنها به دیگر انسان ها می رسد.

وی افزود: پیامبر (ص) فرمود «فرد مسلمان به گردن برادر مسلمان خود 30 حق دارد و این حق ها از او ساقط نمی شود مگر آن که برادر مسلمان از او بگذرد».

امام جمعه رشت با بیان اینکه حق نخست آن است که اگر روابط دوستی با برادر مومن ایجاد کردند این دوستی را حفظ کنند، گفت: بدبخت کسی است که دوستی ندارد و بدبخت تر از او فردی است که نتواند دوستان خود را حفظ کند.

وی دوستی را سرمایه بزرگی برای انسان دانست و تصریح کرد: حق دوستی را باید در هنگام گرفتاری و پریشان حالی به جا آوریم.

به گفته قربانی، دومین حق انسان آن است که اگر برادر دینی به ناحق گرفتار شد او را رها نکرده و از او حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه آنچه برای خود می پسندیم برای دیگران نیز بپسندیم، افزود: اگر تمایل دارید به شما احترام بگذارند، در مقابل مردم باید متواضع باشید.

خطیب جمعه رشت تصریح کرد: اگر تمام افراد به موارد مذکور عمل کنند دیگر ظلم، تعدی و فحشا در جامعه انجام نمی شود.

وی در ادامه با قدردانی از مسئولان و مردم برای ارائه خدمات و برنامه ریزی در ایام نوروز، افزود: نوروز امسال شش میلیون نفر میهمان در گیلان داشتیم و همه راضی بودند و مردم با متانت عید را برگزار کردند.

قربانی به فرا رسیدن ماه رجب اشاره کرد و گفت: فردا ماه رجب با جلال و جبروت فرا می رسد و مقدمه ای برای ماه شعبان و رمضان است.

وی رجب را ماه ریزش رحمت الهی به بندگان دانست و تصریح کرد: امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد از این ماه استفاده کنیم و در ایام بیض اعتکاف به جا آوریم.

امام جمعه رشت در ادامه تاسیس بنیاد مسکن را از حسنات انقلاب اسلامی نامید و اضافه کرد: مردم حساب 100 امام (ره) را فراموش نکنند.

وی با اشاره به شهادت صیاد شیرازی اظهار کرد: نسبت به شهیدان چمران، بهشتی، مطهری و صیادشیرازی ارادت ویژه ای دارم، زیرا انسان های مخلص بودند و صیادشیرازی تنها رزمنده نبود، بلکه فردی با ایمان بود.

ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی/ همدلی مردم و دولت دشمن را مأیوس می کند

قربانی به دغدغه مقام معظم رهبری در پیام نوروزی و سخنرانی صحن مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند آمریکا نمی خواهد تحریم را بردارد و هر روز موضوعی را مطرح می کند.

وی ادامه داد: از مسئولان در برجام قدردانی می کنیم، اما دشمن نمی خواهد به آن عمل کند و حقوق بشر را بهانه کرده و آزادی مطلق را مطرح می کند.

امام جمعه رشت آمریکا و اروپا در نرمش قهرمانانه ملت ایران را سیاه رو خواند و خاطرنشان کرد: دشمن بداند ملت ایران زیر بار ذلت نمی رود.

وی درباره پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب، گفت: مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که باید در جامعه اجرایی شود و واحدهای نیمه تعطیل رونق پیدا کند.

قربانی جلوگیری از ولخرجی های بی حساب را مهم دانست و یادآور شد: در مصرف انرژی باید صرفه جویی داشته باشیم و اقتصاد را رعایت کنیم و در عروسی ها نباید ولخرجی باشد و تشریفات بسیار بالا نباشد.

وی افزود: اگر می خواهیم تسلیم آمریکا نشویم و از مطالبات اسلام که مردم ایران برای آن جانفشانی کردند حفاظت کنیم، باید به اقتصاد مقاومتی عمل کنیم.

خطیب جمعه رشت با تصریح بر اینکه اکنون عمل به اقتصاد مقاومتی در جامعه ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: اگر دشمن ببیند دولت و ملت همدل هستند، مأیوس می شود.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code