| شنبه، 08 اردیبهشت 1403
در جلسه فوق‌العاده شورای شهر رشت تصویب شد:
       کد خبر: 33752
نگاه ایران/گروه اجتماعی: طبق اعلام رییس شورای شهر رشت در جلسه روز یکشنبه قرار بود جلسه امروز چهارشنبه آخرین نشست شورای شهر رشت و جمع بندی نهایی پیرامون بودجه سال ۹۵ باشد. اما در جلسه امروز چهارشنبه شورای شهر علاوه بر داستان تکراری تاخیر حدود یک ساعت و نیم در آغاز نشست غیبت چند عضو شورا هم به چشم می خورد. (گزارش تصویری) جلسه امروز با حضور محمد رفیعی، فرانک پیشگر، محمود باقری، رضا رسولی، فاطمه شیرزاد، امیرحسین علوی، مظفر نیکومنش، محمد حسین کارگرنیا، منوچهر جمالی، رضا موسوی روزان و اسماعیل حاجی پور آغاز شد که با گذشت چند دقیقه از آغاز جلسه منوچهر جمالی که به عنوان کاندیدای راه یافته به دور دوم درگیر انتخابات میاندوره ای در حوزه رودبار است جلسه را ترک کرد. با گذشت حدود یک ساعت از آغاز جلسه عباس صابر به این جمع اضافه شد. اما تا پایان جلسه خبری از حضور مجید رجبی، مسعود کاظمی و فرهاد شوقی نشد و نامشان به عنوان غایبان امروز ثبت شد. غیبتی که در نهایت و اواخر جلسه و بعد از خروج محمود باقری از صحن شورا باعث از حد نصاب خارج شدن شورا و از رسمت افتادن جلسه شد.
حاضران در نشست امروز کلیات لایحه بودجه سال ۹۵ شهرداری رشت را در بخش درآمدی تصویب کردند.
رقم لایحه پیشنهادی شهرداری بیش از ۹ هزار میلیارد ریال بود که اعضای شورای شهر در بخش نخست به بررسی بخش درآمدی مد نظر که ۸۵۰ میلیارد تومان بود پرداختند که با نظر اکثریت اعضا مصوب شد.
همچنین در جلسه امروز بودجه داخلی سال ۹۵ شورای شهر رشت با مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تصویب شد. بودجه ای که صرف مزایا، هزینه های ماموریت و حمل و نقل مجموعه شورای شهر می شود. این بودجه که در ۴ فصل و ۱۲ ماده تصویب شده برای هزینه های نقدی داخلی شورا استفاده می شود. براساس توضیحات محمدحسین واثق کارگرنیا خزانه دار شورای شهر رشت در این نشست اعتبار هزینه های داخلی شورا در سالی که رو به اتمام است ۶ میلیارد و ۸۷۳ میلیون ریال بود. طبق توافق اعضای شورای شهر برای جمع بندی نهایی لایحه بودجه شورای شهر در سال ۹۵ احتمالا شنبه هفته آینده هم جلسه ای برگزار می شود.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code