| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: پای چهره ها به دادگاه پرونده ثامن الحجج باز شد. روز گذشته دهمین دادگاه رسیدگی به این پرونده برگزار شد و هم متهم ردیف اول و هم وکیل او به ارائه توضیحات درباره دریافت های دو مجری تلویزیون از این مؤسسه پرداختند.
به گزارش نوداد، آقای (الف. م) متهم ردیف اول این پرونده که جلسه پیش با صدور وثیقه ای سنگین بازداشت شده بود، در خلال دفاعیات های اخیر گفت: «می گویند (م. م) ۲ میلیارد وام گرفته است، می خواسته برای مردم فیلم بسازد. از او بالاترین وثیقه و خانه او را گرفته اند. کار این مؤسسه دادن وام از محل سپرده خودشان بوده است.»
حسینی وکیل وی نیز در ادامه صحبت های (الف.م) تأکید کرد: «در مورد سود سه و چهار درصد باید بگویم اشخاص سپرده و پول خود را برای مدت ۱۰ یا ۲۰ ماه در مؤسسه می گذاشتند و سودی دریافت نمی کردند و اعطای وام با کارمزد سه یا چهار درصد بر اساس میزان سپرده و مدت زمان آن بوده است که زیادتر در استان کرمان اجرایی شده است. در قضیه آقای (م.م) و (ا.ع) باید بگویم که آقای (ا.ع) از طرف صدا و سیما قرارداد بستند و برنامه هایی در این راستا تهیه شده است. این درحالی است که ایشان می گوید بانک های دولتی هم با صدا و سیما قرارداد می بندند، چرا آبرو و حیثیت افراد را این گونه می برند، جالب است آقای (م.م) می گوید با مدیر روزنامه شرق تماس گرفتم و مدیر این روزنامه به ما گفت از بانک مرکزی به آنها تکلیف شده که این موضوع را پخش کنند.»این جلسه با دو اتفاق دیگر همزمان بود؛ نخست حضور مهران مدیری در دادسرای رسانه برای شکایت علیه روزنامه شرق و فیلم آنلاین. روزنامه شرق در شماره روز چهارشنبه خود عنوان کرده بود (م.م) مجری تلویزیونی علاوه بر دریافت مبلغی به عنوان هدیه از مؤسسه اعتباری ثامن الحجج، مبلغی را هم به عنوان وام دریافت کرده است.احسان علیخانی، دیگر مجری تلویزیونی نیز در برنامه «حالا خورشید» در واکنش شرق مبنی بر دریافت سه میلیارد تومان از سوی  (ا.ع) گفت که این سه میلیارد تومان برای 6 مجموعه بوده است. او همچنین تأیید کرد مؤسسه ثامن الحجج اسپانسر این برنامه ها بوده است. علیخانی سه روز پیش با انتشار یادداشتی گفته بود: «اشتباه گرفتید؛ آن دزد اموال بیت المال و مردم من نیستم.»  روزنامه شرق در گزارشی نوشته بود: «ثامن الحجج به مجری معروف تلویزیون «ا.ع» هم بی توجه نبوده و به حساب او هم سه میلیارد تومان در قالب هزینه تبلیغات واریز کرده است.»
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code