| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
نگاه ایران:  روز گذشته کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به ریاست استاندار گیلان و با حضور روسای برخی ادارات،فرمانداران،شهرداران و همچنین سرمایه گذاران حوزه گردشگری گیلان برگزار شد.

رضا علیزاده در این نشست صنعت گردشگری را چشم اندازی برای تحول همه جانبه و پیشرفت روز افزون دانست و گفت:هم اکنون وضعیت این صنعت در گیلان با تعامل بخش دولتی و خصوصی وضعیت مطلوبی را طی می کند.

وی با اشاره به اقدامات و تلاش های صورت گرفته دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری،به جایگاه ممتاز این استان در سالهای اخیر اشاره کرد و توسعه اقتصادی را در گرو حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و فعالان این صنعت خواند.

این مسئول به بیان مشکلات موجود در مسیر سرمایه گذاری گردشگری استان پرداخت و خواستار رفع مشکلات موجود تا رسیدن به بالندگی اقتصادی گیلان شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به تعدد پروژه های گردشگری در گیلان؛ 114طرح گردشگری در دست ساخت را مورد بحث قرار داد و بیان داشت: افتتاح این طرح ها اشتغالزایی،رونق اقتصادی و توسعه گردشگری را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه 200طرح متقاضی اخذ تسهیلات در حوزه گردشگری استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: اجرایی شدن این طرح ها که مطالعات آن صورت گرفته،در سایه هم افزایی و تعاملات دستگاه های اجرایی محقق می شود.

در ادامه این نشست بیش از ده پروژه گردشگری با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و بانکها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و صاحبان این طرح ها به بیان مسایل و مشکلات خود پرداختند که شامل5هتل،1مجتمع خدمات گردشگری،1طرح بومگردی بود.

ارائه طرح پیشنهادی یک شرکت مهندسین مشاوره،بررسی فرصت های سرمایه گذاری در منطقه نمونه گردشگری گیسوم و طرح ایجاد مجتمع خدمات بین راهی در لوشان از دیگر موضوعات مطرح شده در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بود.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code