| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
نگاه ایران / نیلوفر روحی: «گوهر» نمایشی به نویسندگی مهرداد هنرمند و کارگردانی مشترک او و مهرداد بخشی است که از بزودی در رشت به روی صحنه می رود. نمایشی پر بازیگر که ۲۰ تن از بهترین فارغ التحصیلان «آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی افرا» در آن به عنوان اولین تجربه روی صحنه می روند و به نقش آفرینی می پردازند. به گفته نویسنده و کارگردان، این نمایش به دور از اداهای روشنفکری یک اثر کمدی، عامه پسند و داستان گو با روایتی خطی است که برای مخاطب شیرین و پذیرفتنی باشد. همچنین در قالب نمایش های آیین سنتی اتفاق می افتد که عواملی چون طراحی صحنه، طراحی لباس و موسیقی زنده با ساز های ایرانی بر این ویژگی تاکید دارند.

مهرداد هنرمند که ده سال پیش «گوهر» را نوشته است، از خوبی ها و بدی های کار با بازیگران کم تجربه به نگاه ایران توضیح داد: آنها انگیزه و انرژی زیادی دارند، تا حد امکان خودشان را در خدمت کار قرار می دهند اما از نظر تکنیکی خیلی از اصول اولیه را همچنان آزمون و خطا می کنند و این کارها برایشان جنبه آموزشی هم دارد. هنرمند در همین رابطه ادامه داد: ما از تمام توان بازیگران کم تجربه استفاده می کنیم که فکر می کنم روی صحنه نتیجه قابل قبولی داشته باشد و قصد نداریم پشت عنوان آموزشی پنهان شویم و کار کم کیفیتی ارائه دهیم.

مهرداد بخشی یکی از کارگردانان و طراح صحنه این اثر ضمن اشاره به فراز و نشیب ها و مشکلات مالی، می گوید: مسئله ای که نگرانمان می کند، بازگشت هزینه است. او همچنین از طراحی صحنه این کار می گوید که برگرفته از شیوه های نمایش در ایران و چیزی بین نمایش روحوضی و تخت حوضی است و فضایی طراحی شده که کل ماجراها در بستر آن اتفاق بیفتد. اسامی ۲۰ بازیگر این نمایش به ترتیب ورود به صحنه به این شرح است: مینا حسین پور( قالی باف اول)، سیما راد(قالی باف دوم)، ستاره موسوی ها(قالی باف سوم)، سارا حبیب پناه(گوهر)، ماکان حسن پور(خلیل)، پوریا پرتو(میرحشمت الله)، محمد صابر (ستار)، محدثه میرزایی(سوری)، بهناز فرزانه(باجی خانم)، ساناز عزیزی( مشتری رمالی)، آراد رُخ شاد(اصغر)، فرانک زعمات(محترم)، احمد مرزبان(قدرت)، آرش صفاری(مفتش)، امیر(مشتری اول دلاکی)، آریان زندش(مشتری دوم دلاکی)، آرمان عبدالله زاده(دلاک)، عرفان امین(جهال اول)، پویا ییلاقی(جاهل دوم) و همایون خانلری(قهوه چی) بازیگران این نمایش پرتعداد هستند. مهدی محمدی اصل، سینا صیامی، احمد مرزبان، آیدا نوشالی، مونا محبوب و آیدین بهنامیان نیز به عنوان دستیاران کارگردان مهرداد هنرمند را همراهی می کنند. طراحی صحنه این نمایش به عهده مهرداد بخشی است، طراحی لباس حبیبه باقرزاده و طراح گریم مرتضی غلامی. آذر فردوسی هم به عنوان عکاس با این گروه نمایشی همکاری می کند. «گوهر» به مدت یک ساعت و نیم روایتی ساده از زندگی یک زن است که در شهر به بدنامی شهرت پیدا کرده و در تقابل با اجتماع سعی می کند خودش را از زیر سایه این نام بد رها کند. در این نمایش سعی شده تا با تکیه بر اصول نمایش های ایرانی و با فرمت کمدی و موسیقی سنتی زنده و با حضور بیش از بیست بازیگر به روی صحنه لحظات شاد و مفرحی برای علاقه مندان به نمایش فراهم شود . این نمایش ۱۰ تا ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۹ در سالن شهید انصاری(وارش) مجتمع فرهنگی خاتم الانبیا روی صحنه می رود.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code