| جمعه، 07 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با توجه به نزدیکی زمان برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اطلاعیه ای صادر کرد.

 در این اطلاعیه آمده است: با توجه به نزدیک شدن زمان برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، موارد اصلاحی در قانون انتخابات، برای آگاهی و رعایت مفاد آن به شرح زیر اعلام می شود؛

ماده ٦٣ اصلاحی آیین نامه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و ماده ٦٤ اصلاحی آئین نامه انتخابات شوراهای اسلامی روستا و بخش:

مطبوعات و نشریات حق ندارند آگهی یا مطلبی علیه نامزدهای انتخاباتی درج نمایند و یا مطلبی بنویسند که دال بر انصراف گروه یا اشخاصی از نامزدهای معین باشد، در این صورت نامزدها حق دارند پاسخ خود را به نشریه مزبور بدهند و آن نشریه طبق قانون مطبوعات مکلف به چاپ فوری آن در مهلت مجاز تبلیغات است.

تبصره الحاقی ذیل ماده ٦٣ اصلاحی آیین نامه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و ماده ٦٤ اصلاحی آیین نامه انتخابات شوراهای اسلامی روستا و بخش:

مطبوعات و نشریات در انتشار هر گونه مطلب در خصوص نامزدها مکلفند به نحوی اقدام نمایند که فرصت پاسخگویی برای نامزد در مهلت مجاز تبلیغاتی فراهم باشد.

بر اساس تبصره ٥ الحاقی ذیل بند ١١ از ماده ٦٢ الحاقی آیین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و تبصره ٥ الحاقی ذیل بند ١١ از ماده ٦٣ الحاقی آیین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی روستا و بخش:

استفاده از هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها و طرفداران آنان اعم از کاغذی، پارچه ای، مقوایی، فلزی و یا هر جنس دیگر با ابعاد بیشتر از ١٠٠*٧٠ سانتیمتر ممنوع است.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.

همچنین نام نویسی از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفندماه 1395 آغاز و تا ششم فروردین ماه ادامه داشت که در طول این مدت 287 هزار و 425 نفر نام نویسی کردند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code