| شنبه، 08 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: پدر شعر فرانو ایران گفت: با نریختن زباله در طبیعت، کره مظلوم زمین را نجات داده و آن را برای نسل های آینده حفظ کنیم.

اکبر اکسیر فزود: زباله عامل ویرانی محیط زیست محسوب می شود و اگر نسبت به این امر بی تفاوت باشیم، در حق زمین جفا کرده ایم.

وی زباله را محصول تمدن جدید در عصر آپارتمان نشینی انسان ها عنوان کرد و ادامه داد: در زمان های گذشته کمتر زباله ای در خانه های شهروندان آستارایی تولید می شد و مردم مایحتاج زندگی را بر اساس میزان مصرف روزانه خودشان تهیه می کردند و اگر ضایعات نان یا میوه در خانه ها باقی می ماند، به عنوان خوراک دام و طیور محلی مورد استفاده قرار می گرفت.

وی اظهار کرد: در روزگاران قدیم در سطل های زباله محلات، به طور معمول برگ های درختان خانه ها دیده می شد و در اغلب ایام این سطل ها خالی از هر گونه زباله بود.

این شاعر طنزپرداز آستارایی با بیان اینکه چهره زیبای طبیعت در فصل بهار نباید با زباله های کثیف مخدوش شود، بیان کرد: امروز با افزایش جمعیت شهرنشینی زباله های تولیدی در شهرها نیز افزایش می یابد و این امر اثرات مخرب و زیانباری برای طبیعت دارد.

اکسیر با اشاره به اینکه صیانت از محیط زیست نیازمند عزم عمومی است، گفت: تفکیک زباله از مبدا و مشارکت دادن مستقیم شهروندان در این طرح اقدام شایسته ای است که بایستی توسط دوستداران محیط زیست به شکل عمومی استمرار یابد.

وی بهره گیری از ابزار فرهنگی را جهت آگاه سازی مردم در این حوزه ضروری خواند و بیان کرد: شاعران معاصر در آثار خودشان نباید از معضلات زیست محیطی جهان غافل شوند زیرا یکی از رسالت های هنرمندان، بازگو کردن مصائب انسان امروز با استفاده از زبان تاثیرگذار هنر است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code