| شنبه، 08 اردیبهشت 1403
با حضور ناظر عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور؛
       کد خبر: 102136

نگاه ایران: حسن طالبیان ناظر عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور با سفر به گیلان از نحوه ی خدمات رسانی به گردشگران در این استان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، وی با  مطلوب ارزیابی کردن ابراز خرسندی از حسن اجرای فعالیتهای ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان از جمله برپایی چادرهای اطلاع رسانی و راهنمای گردشگری ، این استان را مقصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی بسیاری خواند و گفت: برخورداری این استان از مواهب طبیعی و اقلیمی منحصر به فرد زمینه توسعه گردشگری در این استان را فراهم نموده است.

طالبیان با بیان اینکه گیلان طی سالهای اخیر در جذب و خدمات رسانی به گردشگران ممتاز عمل نموده ، معرفی پتانسیل های موجود در استان را در قالب مقوله هنر مهم قلمداد کرد و افزود: حراست و حفظ ابنیه تاریخی در گرو فرهنگ سازیست که تحقق این مهم مطالعات جدید و علمی را می طلبد.

این مسئول معرفی داشته های گیلان را موجب جذب حداکثری گردشگران خواند و گفت: صنایع دستی گیلان و نیز آئین های بومی محلی باید در قالب بسته های جدید گردشگری تدوین شود.

طالبیان اجرای رویداد فرهنگی نوروزگاه را تلاشی برای معرفی آیین های جای جای گیلان در این عید باستانی خواند و گفت:نوروز امسال نوروزی 12 ملیتی ست که پرونده آن به یونسکو ارسال شده است لذا باید تلاش نمود تا شعف و نشاط اجتماعی اقوام ایران در نوروز را به جهانیان معرفی کرد.

حضور در مزار شهدای شهرستان رشت،کاروانسرا شاه عباسی،موزه میراث روستایی،هتل ایران و بازدید از طرح کمپینگ رشت از اهم برنامه های سفر کاری بازرس عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور به گیلان بود.

همچنین همزمان با اولین روز از برگزاری رویداد فرهنگی نوروزگاه در رشت، نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی عصر امروز در هتل ایران شهرستان رشت افتتاح شد.

در این نمایشگاه که برای دومین سال متوالی برگزار می شود،هنرمندان گیلانی با ارائه دست ساخته های سنتی خود تلاش می نمایند تا احیاگر آیین،سنن و فرهنگ اقوام این استان پر آوازه باشند.

این نمایشگاه تا پایان تعطیلات نوروزی دایر خواهد بود و علاقمندان میتوانند همه روزه از ساعت9 الی19 از غرفه های مذکور بازدید نمایند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code