| چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: بازارمج های گیلان در راستای عرضه محصولات بومی و محلی در نوروز سال 96 راه اندازی می شود.

سلمان شاه محمدی با اشاره به فرصت ایام نوروز در افزایش درآمد مردم و پویایی اقتصاد گیلان اظهار کرد: گردشگران با خرید صنایع دستی پس از سفر با مشاهده صنایع خریداری شده از آن به عنوان خاطره سفر ماندگار یاد می کنند.

وی به وجود 21 هزار نفر هنرمند صنایع دستی در گیلان اشاره کرد و افزود: هنرمندان مذکور در بیش از 80 رشته صنایع دستی فعالیت می کنند.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برپایی 600 غرفه در 16 شهرستان در نوروز سال 96 خبر داد و بیان کرد: غرفه های صنایع دستی در 60 منطقه استان تدارک دیده شده است.

شاه محمدی با بیان اینکه 20 کارگاه صنایع دستی برای بازدید کاروان های گردشگری در گیلان آماده شده است، تصریح کرد: گردشگران با حضور در کارگاه های مذکور از مراحل تولید صنایع دستی بازدید کرده و محصولات مورد نیاز خود را خریداری می کنند.

وی، راه اندازی بازارمج ها را از برنامه های پیش بینی شده در نوروز سال 96 عنوان کرد و گفت: ایام نوروز بازارمج ها در پنجشنبه بازار میدان شهدای ذهاب رشت حضور پیدا می کنند.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه استقرار بازارمج ها در میدان شهدای ذهاب شهر رشت با همکاری شهرداری منطقه دو این شهر انجام می شود، اظهار کرد: در تلاش هستیم بازارمج ها به طور دائمی در میدان مذکور استقرار پیدا کنند.

شاه محمدی از چاپ بیش از 30 هزار بروشور در حوزه صنایع دستی برای معرفی صنایع دستی و کارگاه های صنایع دستی در گیلان خبر داد و گفت: ایام نوروز بروشورهای مذکور بین گردشگران در استان توزیع می شود.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code