| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: ساختمان پلاسکو روز گذشته دچار حریق شد. عملیات امداد از لحظاتی پس از وقوع حادثه آغاز شد اما پس از آن این ساختمان قدیمی به یکباره فرو ریخت و حدود ۲۰ نفر از آتش نشانان که برای عملیات وارد طبقات زیرین ساختمان شده بودند، محبوس شدند. ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و تمام امکانات و تجهیزات برای امدادرسانی به محبوسین در طبقات زیرین ساختمان آغاز شد اما تاکنون به محبوسین دسترسی پیدا نشده است. آخرین اخبار از امدادرسانی و عملیات مرتبط با این حادثه به شرح زیر است:

زیر آخرین روند اقدامات انجام شده را می خوانید:

09:15/ کیانی فرمانده عملیات میدان در حادثه پلاسکو: ۵۰ درصد آواربرداری انجام شده است و تا آخر هفته کار تمام می شود.

تاکنون هیچ نشانه ای از زنده بودن افراد در زیر آوار تأیید نشده است اما به دلیل آنکه زیززمین پلاسکو کاملاً تخریب نشده است، احتمال زنده بودن برخی افراد وجود دارد.

به دلیل دود ناشی از آتش سوزی پی درپی در آوار این ساختمان، سگ های زنده یاب، کارایی زیادی نداشتند.

بخشی از ساختمان ضلع شرقی پلاسکو تخریب شده است و این تخریب، سرعت کار را افزایش داده است.

تاکنون تنها پیکر یک نفر از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

09:00/ آخرین آمار امداد رسانی اورژانس تهران در حادثه حریق پلاسکو تا ساعت ۸:۳۰ صبح امروز: کل مصدومان ۱۱۹ نفر، انتقال به بیمارستان ها ۳۷ نفر، درمان سرپایی ۸۲ نفر، از کل انتقالی ها به بیمارستان ها فقط ۴ نفر بستری هستند و بقیه مرخص شده اند. همچنین تا کنون تنها ۲ نفر از زیر آوار خارج شده اند.

08:35/ به رغم اطلاع رسانی شبکه های مختلف خبری و خبرگزاری ها مبنی بر پیدا شدن پیکر دو آتش نشان از زیر آوار، ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: فقط یک پیکر از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

08:20/ دریافت علائم از 4 دستگاه زنده یاب هلال احمر از ضلع غربی و موتورخانه ساختمان پلاسکو، قوت گرفتن یافتن انسان زنده با توجه به دریافت پیام های صوتی به صورت ضربه.

08:12/ فاضلی رئیس اتاق اصناف: تا ظهر امروز خسارت ها برآورد می شود و اکنون در حال ارزیابی هستیم. ۴۰۰ بنگاه پیراهن دوز در پلاسکو فعال بودند.

08:10/ وزیر کشور با هیأت امنای ساختمان پلاسکو امروز جلسه دارد

08:00/ همچنان دود زیادی از آوار پلاسکو متصاعد می شود. گفته می شود امدادگران به آتش نهفته رسیدند و در تلاش برای خاموش کردن آن هستند.

07:56/ دلجویی رئیس جمهور از آتش نشانان. اشک های آتش نشانان در هنگام بازدید رئیس جمهور از عملیات امداد و نجات در آوارهای پلاسکو.

07:50/ رئیس جمهور: بسیار متأسف هستم از حادثه ای که پیش آمد. هم برای جان و هم اموال مردم. این حادثه درس و هشداری برای همه مسئولان در زمینه امن سازی زندگی مردم که جزو حقوق شهروندی است، بود و در این زمینه باید برنامه ریزی های دقیق تری صورت گیرد.

این حادثه بسیار تلخی بود و در این حادثه همه مسئولان هماهنگی خوبی داشتند.امدادگران، تیم پزشکی، و تیم های انتظام امور؛ در واقع در این زمینه همکاری و هماهنگی بسیار خوب و ستودنی از آغاز بوده و ادامه دارد.

تأسف و نگرانی برای آنهایی است که زیر آوار بودند و آنهایی که جان عزیز خود را از دست دادند اما در دل مردم جاودانه می مانند چرا که برای نجات مردم رفتند و در میان آتش و دود و آهن گرفتار شدند. ما در برابر این حماسه آفرینان باید سرتعظیم فرود آوریم.

07:42/ رئیس جمهور هم اکنون در حال بازدید از عملیات آواربرداری و امداد و نجات از آوارهای ساختمان پلاسکو است. شهردار تهران گزارشی از اقدامات انجام شده را به رئیس جمهور ارائه کرد. استاندار تهران نیز در این بازدید حضور دارد.

07:25/ در پیام تسلیت فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش درپی حادثه آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو که منجر به محبوس شدن و شهادت جمعی از آتش نشانان ایثارگر کشورمان شد، آمده است: «سانحه ناگوار آتش سوزی ساختمان مرکز شهر تهران که منجر به شهادت جمعی از آتش نشانان غیور شد، ایران اسلامی را یکپارچه سوگوار ساخت. این حادثه غم انگیز صحنه حماسه آفرینی دلاورمردانی گردید که نام و یادشان تا ابد در تاریخ ایران و ایرانی ماندگار خواهد شد».

07:15/ خبرها حاکیست امروز رئیس جمهور به پلاسکو می رود.

07:00/ طلایی: پیش بینی می شود که عملیات آواربرداری ۵، تا ۶ روز طول بکشد. مردم، اخبار را از مراجع رسمی پیگیری کنند.

06:50/ همچنان از آوارهای پلاسکو دود بر می خیزد. به رغم بارش باران، این دودها فروکش نکرده است.

06:47/ آواربرداری همچنان ادامه دارد. در پی حادثه دلخراش آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو، امروز در کشور از سوی هیأت دولت، عزای عمومی اعلام شده است. تاکنون پیکر دو تن از آتش نشانان از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

04:45/ لودرهای حاضر در محل نخاله و ضایعات حاصل از فروریختن پلاسکو را بار کامیون می کنند.

 

 

04:15/ دود همچنان از ساختمان به آسمان می رود

04:10/ هنوز در میان آواربرداری از داخل ساختمان شعله های آتش زبانه می کشد

04:00/ بعد از اتمام استفاده از دستگاه زنده یاب مجدد امدادگران مشغول فعالیت آواربرداری شدند

03:45/ دستگاه زنده یاب زنده بودن حدود ۴ نفر را نشان می دهد/ خوشحالی میان امدادگران موج می زند

03:35/ پلاسکو در سکوت کامل فرو رفت/ دستگاههای امدادی خاموش شدند/ کسی صدایی نمی زند/ تمام ماشین ها خاموش شدند.

به نظر می رسد مسئولان امدادی در حال استفاده از دستگاه های زنده یاب هستند

03:30/ آتش از چند نقطه در اطراف پلاسکو زبانه کشید/به دلیل باران و نم ناکی  بخار و دود با یکدیگر مخلوط شده است

03:10/ با باز شدن معبر شمالی جنوبی آواربرداری سرعت بیشتری گرفت

گفته می شود تعدادی از مغازه داران همجوار نگران انتقال این خرابی ها به مغازه های خود هستند

به دلیل حرارت بالای منتقل شده از دیوارها، ساختمان پشتی باز هم شعله ور شد

02:50/ خبرنگار مستقر فارس در صحنه حادثه پلاسکو سرایت آتش به پاساژ کویتی ها را که توسط برخی رسانه ها منتشر شده، تکذیب کرد.

02:45/ ماشین های حمل ضایعات یکی پس از دیگری با انبوهی از آهن پاره و ضایعات از محوطه خارج می شوند و سری بعدی خودروها وارد محل حادثه میشوند

02:41/ تخریب ملک کناری پلاسکو ادامه دارد/ امدادگران قصد دارند شمال و جنوب ساختمان پلاسکو را به یکدیگر متصل کنند

 

02:39/ شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران: دستورات لازم برای انتقال اجساد آتش نشانان به پزشکی قانونی صادر شده است.

وی ادامه داد: پزشکی قانونی براساس دستورات صادره علت قطعی فوت و همچنین هویت اجساد را تعیین خواهد کرد.

02:30/ شهرداری تهران مشغول آماده سازی و پاکسازی خیابان برای شروع روز شنبه/ پیاده روها با داربست و گونی  های آبی رنگ از خیابان جدا شده اند.

02:25/ بررسی ها نشان می دهد آتش با از خودگذشتگی دو آتش نشان اطفا شده است

02:12/ یک آتش نشان دیگر برای مهار آتش در پارکینگ داوطلب شد/ این آتش نشان برای خاموش کردن آتش از پنجره وارد محوطه حریق شده است.

01:52/ دود غلیظ سفید از آوار بلند شد

01:48/ استفاده از نردبان برای رسیدن به آتش گسترده در پارکینگ و مهار آن/ افزایش دود سیاه و غلیظ در پی آتش سوزی مجدد 01:35/ شعله مجدد آتش در ساختمان پلاسکو/ گویا این آتش مهار شدنی نیست 01:28/ برخی منابع حاضر در صحنه حادثه اعلام کرده اند که مسئولان سازمان امداد و نجات مجددا از وسایل زنده یاب استفاده کرده اند.

00:55/ تصاویر پخش شده از بخش هایی از محل حادثه حکایت از زبانه کشیدن شعله های آتش دارد

00:50/ گفته میشود پیکر دومین شهید هم از میان آوار خارج شده است

00:45/ تخریب املاک کناری همچنان ادامه دارد

00:40/ خبرنگار فارس: به دلیل نامعلومی فعلا عملیات آواربرداری متوقف شده است/ جستجوی امدادگران در محل دیگری در حال انجام است.

00:37/ هنوز به طرز وحشتناکی از منطقه پلاسکو دود سفید رنگ و غلیظی به هوا می رود

00:36/ گفته میشود آتش ساختمان کناری مهار شده است

00:34/ بر اساس تصاویر منتشر شده لودرهای به کار گرفته شده در منطقه عملیات در حال تخریب چند مغازه کناری پاساژ هستند

به نظر می رسد در صورت عدم تخریب این املاک مانع از اقدام مناسب امدادگران است.

00:30/ تعدادی از درختان پیاده راه مسیر ساختمان پلاسکو را کندند/این اقدام برای دسترسی بیشتر به آوار و پیدا کردن راه نفوذ است.

00:25/ تمرکز آتش نشانان بر یک نقطه از آوار

00:20/ بخش هایی از محل حادثه شعله ور شده است/ آتش نشانان هنوز درگیر خاموش کردن آتش هستند

00:05/ تصویر زنده شبکه خبر از محل حادثه حکایت از آن دارد که خودرو اورژانس به محل حادثه نزدیک شده است.

به نظر می رسد این خودرو قرار است پیکر شهیدی که از دل آوار بیرون آمده را منتقل کند.

23:54/ ملکی: تنها پیکر یک شهید از زیر آوار بیرون آورده شده است.

23:52/ گیل آبادی در گفت وگو با فارس: موضوع کشف ۴ پیکر صحت ندارد تا کنون فقط کشف یک پیکر قطعی شده است/شاید در همین حوالی پیکر دیگری از شهدا کشف شود.

23:47/ به نظر می رسد امدادگران به نقطه کشف پیکر همه شهدا رسیده اند

23:45/ مشاهدات خبرنگار فارس حکایت از کشف ۳ کپسول آتش نشانی و دو ماسک اکسیژن دیگر است

23:40/ خبرنگار فارس: اجازه فیلمبرداری به هیچ کس داده نمی شود. حتی شبکه خبر/ مسئولان می گویند دوربین های خود را  خاموش کنید نمی خواهیم فیلم بگیرید زیرا مشغول خارج کردن اجساد هستیم.

23:30/ ملکی به شبکه خبر گفت: پیکر ۴ نفر از آتش نشانان از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

23:25/ خبرنگار حاضر فارس در محل حادثه: حجم انبوه آوار، دود ناشی از آتش سوزی و همچنین دقت امدادگران برای سالم خارج کردن پیکر شهدا موجب شده عملیات آواربرداری زمان بیشتری ببرد

23:20/ هویت جسد کشف شده هنوز مشخص نیست به گفته ملکی سر و صورت این شهید آسیب دیده است و نمی توان تشخیص داد

23:10/ ساجدی نیا: هر کدام از هموطنان هستند که از عزیزانشان بی خبر بوده و احتمال می دهند که در این حادثه حضور داشته به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

23:05/ اولین جسد از دل آوار بیرون کشیده شد

23:03/ گویا امدادگران شیء یا چیزی را پیدا کرده اند منتها مانعی گذاشتند که مانع دید عکاسان شده است.

22:55/ نوربخش در شبکه خبر: درمان و بستری همه حادثه دیدگانی که بیمه بوده اند رایگان خواهد بود/ هماهنگی با ادارات کار برای برقراری بیمه بیکاری بیمه شدگان پلاسکو

امسال هموطنان برای ارج نهادن به تولید ملی و ایجاد رونق کسب و کار در حوزه پوشاک شب عید از تولیدات ملی استفاده کنند.

22:50/ کشف کلاه و کپسول آتش نشانی

22:40/ جنب و جوش میان مأموران و امدادگران افزوده شده است.

22:16/ سلیمی: امداد رسانی در دو مرحله بود ابتدا پیش از فروریختن و سپس بعد از ریزش ساختمان/ در ابتدا ده تیم فعالیت می کردند اما بعد از فرو ریختن ساختمان تعداد نفرات حاضر به ۱۵۰ نفر رسید/بیش از ۵۰ آمبولانس به منطقه اعزام شدند/۳ فروند هلی کوپتر آمادگی داشتند برای پرواز/در حال حاظر ۵۰ نفر در منطقه هستند و صد نفر دیگر در حال آماده باش هستند.

۱۴ قلاده سگ زنده یاب در محل حضور دارند البته این سگ ها در فواصلی جا به جا می شوند.

هیات دولت شنبه را عزای عمومی اعلام کرد دولت در اطلاعیه ای فردا شنبه دوم بهمن ماه را عزای عمومی اعلام کرد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است: حادثه تلخ و اندوهبار آتش سوزی و فروریختن ساختمانی در مرکز تهران که منجر به جان باختن و آسیب دیدن تعدادی از مردم و آتش نشانان متعهد و پرشهامت شد، مایه تاسف و اندوه فراوان گردید. در این سانحه دردناک و تاسف بار جلوه ای پرشکوه از ایثار و فداکاری آتش نشانان شجاع در برابر دیدگان ملت رشید ایران و جهانیان به نمایش گذاشته شد. فداکارانی که با بذل جان از عهده امتحانی دشوار در مراقبت مسئولانه از مردم و حفظ جان آنان سربلند و موفق برآمدند. هیات دولت جمهوری اسلامی ایران با تجلیل از این بزرگ مردان ایثار و فداکاری، قدردانی از خدمات ارزنده آنان،  آرزوی سلامتی برای مجروحان و تسلیت به بازماندگان به منظور بزرگداشت جان باختگان و همدردی با بازماندگان آنان روز شنبه دوم بهمن ماه ۱۳۹۵ را عزای عمومی اعلام میکند و عموم مردم ایران را به قدرشناسی شایسته از آنان دعوت می نماید. احتمال انفجار مخزن گازوئیل وجود ندارد به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با هشدار در خصوص حوادث مشابه پلاسکو گفت: احتمال انفجار مخزن گازوئیل موتورخانه ساختمان پلاسکو وجود ندارد. حرارت آتش پنهان زیر آوار کار آتش نشانان را مشکل کرده است سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: مشکل این است که در آتش پنهان در لایه های زیرین آوار محبوس شده است. حرارت بسیار بالای زیرین کار را برای آتش نشانان مشکل کرده است. انتظار برای زنده ماندن افراد زیر آوار انتظار درستی نیست. از قرارگاه خاتم سپاه و ارتش تجهیزات آواربرداری آمده اما هنوز به هیچکسی از افراد زیر آوار دسترسی پیدا نکرده ایم. آتش نشانان مشغول عملیات جستجو در مغازه ها بودند که ساختمان ویران شد. فعالیت ۲ هزار نیروی داوطلب در آواربرداری پلاسکو شهرام گیل آبادی سخنگوی شهرداری تهران: حدود دو هزار نفر از نیروهای اجرایی و داوطلب در حادثه ریزش ساختمان پلاسکو مشغول کمک رسانی و فعالیت هستند. تشریح آخرین وضعیت مصدومان پلاسکو سرپرست اورژانس کشور در خصوص آخرین وضعیت مصدومان حادثه پلاسکو، گفت: از ۸۴ مصدوم حادثه پلاسکو، تنها دو نفر در بیمارستان بستری هستند. «فخرالدین گودرزی» در بیمارستان پارس و «امیر مهدیانی» در بیمارستان کسری بستری است. یکی از آتش نشانان هم صبح امروز به شهادت رسید. اعلام آمادگی ارتش برای کمک به آواربرداری پلاسکو جانشین فرمانده کل ارتش که در محل حادثه حضور یافته بود، گفت: ازدحام زیاد نیروهای امدادی، ممکن است مشکلاتی ایجاد کند به همین دلیل قرار شد ارتش به عنوان پشتیبان آماده باشد. آماده هستیم تمام دستگاه های برش و مهندسی خود را در اختیار امدادگران قرار دهیم. دژبان های ارتش نیز با اعلام  نیاز نیروی انتظامی وارد خواهند شد. امیر پوردستان افزود: ۱۲ بیمارستان ارتش آماده پذیرش از مصدومان هستند. انتظار زنده ماندن کسی زیر آوار نیست/احتمال وجود اشخاص عادی زیر آوار سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو گفت: وضعیت زیر آوار بحرانی است. شعله های نهفته همچنان وجود دارند و تقریبا نمی توانیم انتظار زنده ماندن کسی را داشته باشیم. آوار به حدی فشرده است که هیچ هوایی وارد آن نمی شود و به همین دلیل وقتی بخشی از آن را تکان می دهیم، شعله ور می شود. بدن های همکاران ما ذره ذره در حال آسیب دیدن است. ملکی افزود: احتمال وجود اشخاص عادی در زیر آوار را می دهیم. آتش نشانی از یک بحران انسانی جلوگیری کرد و به جای اینکه به دنبال اجساد صدها تن باشیم به دنبال اجساد حدود ۲۰ نفر آتش نشان هستیم. راه دسترسی به ساختمان از فاضلاب هم نتیجه بخش نبود. فرماندار تهران: تصور می کنیم بیش از ۲۵ نفر محبوس نباشند عیسی فرهادی گفت: هنوز اطلاع دقیقی از زیر آوارماندگان نداریم اما تصور می کنیم تعداد آنها به بیش از ۲۵ نفر نرسد. کارهای فنی و برشکاری برای اتمام آواربرداری به طور جدی و لحظه به لحظه ادامه دارد، همچنین هنوز تصمیمی برای تعطیلی مدارس نگرفته ایم. در ضلع شرق و شمال محل حادثه جنازه ای پیدا نشد/ نفوذ از کانالهای فاضلاب داوری، معاون عملیات آتش نشانی در خصوص آخرین وضعیت آواربرداری در محل وقوع حادثه پلاسکو، گفت: برای رسیدن به محبوس شدگان زیرآوار، کانالهایی را پیش بینی می کردیم تا  به آوار طبقات پایین دسترسی داشته باشیم که علیرغم تلاشها موفقیتی نداشت. متاسفانه از سمت شمال و شرق محل وقوع حادثه که کانالهایی حفر شد، هیچ مصدوم یا جنازه ای کشف نشد. داوری در پاسخ به این سوال که آیا ورود از طریق کانال فاضلاب هم در میان گزینه ها وجود دارد؟ گفت: طبق برخی آمار ها در ضلع جنوب، دریچه فاضلاب وجود دارد و به دنبال این هستیم پس از برداشتن آهن الات از روی این دریچه از راه فاضلاب نفوذ داشته باشیم. تا کنون ۲۵ تا ۳۰ درصد کار آواربرداری انجام شده است.

حرارت در زیر آوار بسیار بالاست/دما تا حدود ۶۰۰درجه

سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو از حرارت بسیار بالا در زیر آوار خبر داد و گفت: هیچ خبری از محبوسان حادثه نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدجلال ملکی گفت: حرارت در زیر آوار بسیار بالا است و این حرارت بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ درجه می رسد.

وی افزود: همین وضعیت امیدها را برای زنده یافتن نیروهای آتش نشان گرفتار در میان آوار از بین برده است.

ملکی ادامه داد: تاکنون محبوس شدن ۲۰ تن از نیروهای آتش نشان در میان آوار محرز شده است و اطلاعاتی در مورد مفقود شدن دیگر هموطنان در میان آوار نیست.

تکذیب مفقودی ۲۵ شهروند/تنها ۲ نفر اعلام مفقودی شده است سردار ساجدی نیا در گفتگویی عنوان کرد: اعلام ۲۵ مفقودی از شهروندن عادی را تکذیب می کنیم. فرمانده انتظامی تهران گفت: با تکذیب  اینکه تاکنون نزدیک به ۲۵ خانواده (به غیر از خانواده آتش نشانان)به پلیس مراجعه کرده اند و از مفقود شدن یکی از اعضای خانواده خود خبر داده اند، گفت: تنها ۲ نفر برای اعلام مفقودی مراجعه کرده اند. وی ادامه داد: به علت ادامه کار امدار رسانی و آوار برداری فردا(شنبه) از تقاطع خیابان جمهوری اسلامی - خیابان سی تیر تا میدان استقلال(چهارراه مخبرالدوله) تردد ممنوع است. از شمال به جنوب هم تردد از میدان فردوسی تا میدان امام خمینی ممنوع است. فرمانده انتظامی تهران افزود: فردا هیچ مدرسه و موسسه آموزشی تعطیل نیست. کسبه ای که نگران اموال خود هستند و در جریان حادثه ساختمان پلاسکو در بین آوار قراردارد می توانند با اسناد و مشخصات اموال به اداره آگاهی مراجعه کنند. احتمال زنده بودن افراد کم است/ استفاده از متخصص ترین نیروها در عملیات قالیباف گفت: ساختمان پلاسکو دارای اسکلت فلزی بوده و همه این آهن آلات در هم تنیده شده اند که این چند هزار تن مجموعه آهن الات، مفتولات و تاسیسات ناگزیر به قطع شدن هستند اما باید بتوانیم با سرعت کار را پیش ببریم. وی افزود: همه تجهیزات، امکانات با تکنولوژی های مناسب به کار گرفته می شود و در کنار آن از بهترین افراد متخصص در سراسر کشور استفاده شده است و امروزهمه از جهت فنی ومهندسی بسیج شده اند تا این کار را انجام دهیم قالیباف گفت: امروز چند نفر از برشکاران حرفه ای از ورزقان حضور پیدا کردند و گفتند ما آن هایی هستیم که وقتی در ورزقان زلزله رخ داد، مردم تهران به ما کمک کردند و امکانات و تجهیزات شهرداری تهران به ورزقان آمد، حالا بعد از بروز این حادثه همه امکانات و تجهیزات را خودجوش به اینجا آورده ایم. شهردار تهران عنوان کرد: همه ظرفیت هایی که ممکن بوده است دسترسی به طبقات زیرین را فراهم کند به کار گرفته شده است. همه حفاری هایی که می توانستیم از زیر دسترسی پیدا کنیم انجام دادیم حتی وقتی به طبقه زیرین دسترسی پیدا کردیم همه این فشار ۱۵ طبقه قابل مشاهده بود. از دیگر سو به دلیلی اینکه عمدتا وسایل این ساختمان تریکو، لباس و ... بوده است به محض دسترسی با اشتعال آتش روبرو می شویم. قالیباف گفت: با این شرایطی که در محل حادثه مشاهده می کنیم احتمال زنده بودن افراد بسیار پائین است اما امیدوارم بتوانیم پیکر مطهر شهدای عزیز آتش نشانی را پیدا کنیم. مدارس حوالی پلاسکو تعطیل شد دو مدرسه دخترانه به دلیل نزدیکی به ساختمان پلاسکو و با توجه به هوای آلوده و دود موجود در منطقه برای روز شنبه (۲ بهمن ) تعطیل شدند. زنگ تجلیل از آتش نشانان قهرمان نواخته می شود صبح فردا معلمان و دانش آموزان تهرانی در نخستین زنگ کلاس ضمن قرائت فاتحه برای شهیدان و جانباختگان حادثه ساختمان پلاسکو, در تجلیل از آتش نشانان قهرمان کشورمان و بزرگی نقش آنان سخن خواهند گفت و به تشریح شجاعت ها و فداکاری های آنان خواهند پرداخت.

انتقال آتش به ساختمان مجاور پلاسکو مهار شد/شرایط تحت کنترل است

عضو شورای اسلامی شهر تهران از مهار آتش در ساختمان مجاور پلاسکو خبر داد.

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سرایت آتش به ساختمان مجاور پلاسکو گفت: ساختمان پلاسکو محل تولید و عرضه پوشاک و مواد نایلونی بوده و همین مسئله اطفای حریق را با دشواری بسیاری همراه کرده است.

وی افزود: برخی ساختمان های کناری نیز محل تولید پوشاک هستند که هر لحظه احتمال سرایت آتش به آن ها وجود دارد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: حرارت و آتش احتمال سرایت آتش سوزی را بالا می برد، چنان که این حرارت باعث آتش سوزی در یکی از اتاق های برج کناری پلاسکو شد، اما بسیار سریع این آتش توسط آتش نشانان مهار شد.

شاکری گفت: در حال حاضر همه چیز تحت کنترل است و جای نگرانی ندارد و ایمنی سمت جنوب و غرب ساختمان پلاسکو تامین شده است.

آواربرداری چند روز طول می کشد

این عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: علت طولانی شدن آواربرداری ساختمان پلاسکو این است که ما در این جا با اسکلت فلزی سر و کار داریم که از ۱۷ طبقه به ۳ طبقه رسیده است و فولاد بر اثر حرارت ذوب شده و به هم چسبیده است.

شاکری گفت: الان نیاز به برش های بسیار ویژه و با ایمنی بالا داریم که سرعت کار را پایین می برد.

مدیران ساختمان باید پاسخگو باشند/هیچ گزارش کتبی اخطار به ساختمان به دادستانی نرسیده بود دادستان تهران گفت: با توجه به اینکه امداد و نجات در اولویت اقدامات قرار دارد از اعلام تشکیل پرونده برای این حادثه خودداری کردیم اما از روز گذشته این امر انجام شده و گزارش مقدماتی معاون دادستانی تهیه شده همچنین مدیران این ساختمان شناسایی شده اند و قطعاً باید درخصوص موارد ایمنی که رعایت نشده است، پاسخگو باشند. عباس جعفری دولت آبادی گفت: درخصوص ساختمان پلاسکو هیچ گونه گزارش کتبی به دادستانی اعلام نشده بود و تنها گزارشی درخصوص رفع خطر و موارد ایمنی به مالکین ساختمان ارائه شده بود. قطعاً باید از چنین حوادثی درس بگیریم و با سرلوحه قرار دادن رعایت موارد ایمنی از وقوع چنین حوادث دلخراشی پیشگیری کنیم. افزایش مصدومین به ۱۱۴ نفر سرپرست اورژانس کشور با اعلام افزایش مصدومین به ۱۱۴ نفر، تعداد مصدومین حاضر در بیمارستان را ۵ نفر عنوان کرد. پیرحسین کولیوند گفت: هم اکنون ۳مصدوم سرپایی درمان شدند. اسامی این سه نفر آقایان، مجید شهرامی ۴۸ساله، امیرحسین نجفی ۳۷ ساله و علی محرابی ۴۷ ساله اعلام شده است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code