| شنبه، 08 اردیبهشت 1403
نگاه ایران:  مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: همانطور که رئیس جمهوری در گفت وگوی تلویزیونی با مردم تاکید کرد، باید بکوشیم با افزایش سواد رسانه ای، جامعه را در مواجهه با شبکه های اجتماعی و در مقابل تهدیدات آنها مصون کنیم.
یونس رنجکش افزود: در فضای موجود شبکه های اجتماعی، باید با برنامه ورود کنیم.
وی ادامه داد: توجه به آموزش و افزایش سواد رسانه ای در جامعه، تضمین کننده اقدامات پیشگیرانه در حوزه تهدیدات شبکه های اجتماعی است. مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اظهار داشت: با محدود کردن نمی توان مقابل توسعه شبکه های اجتماعی ایستاد بنابراین بایستی آموزش استفاده از این شبکه ها مورد توجه قرار گیرد. رنجکش خاطر نشان کرد: آموزش و ارتقاء سواد رسانه ای می تواند با برنامه ریزی از طریق شبکه های رسمی کشور، در مدارس و دانشگاه ها ارائه شود. وی آموزش خانواده ها را نیز بسیار مهم دانست و تصریح کرد: خانواده ها و آحاد جامعه بایستی شناخت کافی از نوع رویکرد شبکه های اجتماعی داشته باشند و این آگاهی نیز با آموزش امکان پذیر است. مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بیان داشت: با توجه به اهمیت سواد رسانه ای ضروری است تا کاربران از این مهارت برخوردار شوند.
نشست گفتمان سازی حقوق شهروندی با حضور دستیار رئیس جمهور در گیلان برگزار می شود
مدیر کل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری گیلان همچنین از برگزاری نشست های گفتمان سازی حقوق شهروندی  با حضور دستیار رئیس جمهور واستاندار گیلان در این استان خبر داد. یونس رنجکش اظهار داشت: این نشست ها روز یکشنبه 19دی ماه با حضور دکتر الهام امین زاده دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی برگزار می گردد. وی اظهار کرد: این  برنامه با توجه به انتشار منشور حقوق شهروندی توسط ریاست محترم جمهوری اسلامی و تأکید ایشان به فرهنگ سازی در جامعه انجام می گردد. وی یادآور شد: نشست های گفتمان سازی با حضور مدیران دستگاه های اجرایی ، مدیران  عامل تشکل های اجتماعی و مدیران مسوول رسانه های استان به صورت جداگانه در صبح و عصر برگزار می شود. دبیر کارگروه حقوق شهروندان استان گیلان همچنین یادآور شد همزمان با این نشست ها اولین دوره تربیت مربی حقوق شهروندی ویژه کارشناسان دستگاه های اجرایی نیز ،با حضور دستیار ویژه رئیس جمهور برگزار می شود. وی گفت :هدف از برگزاری این دوره آموزشی  تربیت افرادی برای اجرای طرح  های آموزشی حقوق شهروندی در دستگاه های اجرایی استان است که در این کارگاه حدود 150نفر حضور خواهند داشت . این کارگاه با مشارکت اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی  استانداری گیلان و مرکز علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری های گیلان و با تدریس اساتید مجرب برگزار می شود و به کلیه شرکت کنندگان گواهی پایان دوره اعطاء خواهد شد.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code