| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
بیانیه ای که در حضور ابتکار خوانده شد:
       کد خبر: 8338

نگاه ایران/گروه اجتماعی: مدیرعامل موسسه محیط زیستی سرزمین ایده آل ما در جریان سفر مصومه ابتکار معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور به گیلان مهم ترین خواسته های حافظان محیط زیست گیلان را در متنی خطاب به وی عنوان کرد.

پیمان بازدیدی در گفتگو با خبرنگار نگاه ایران با مثبت ارزیابی کردن فضای صحبت برای بیان دغدغه های محیط زیستی گفت: ما هنگام حضور خانم ابتکار در رودبار  از ضرورت طرح تنفس جنگل و لزوم به کارگیری این طرح در جنگل های هیرکانی صحبت کردیم.

وی که به همراه جمعی از دوستداران محیط زیست در محل فرمانداری رودبار حضور پیدا کرده بود با بیان اینکه دوستداران محیط زیست خواستار توقف بهره برداری از جنگل های هیرکانی هستند اظهار کرد: باید طر حهایی مانند اکوتوریسم، توریسم کشاورزی و الگوهای جدید بجای بهربرداری از جنگل مورد نظر باشد.

بازدیدی ادامه داد: واگذاری حفاظت و حراست جنگل به جنگل نشین ها و طرح های توانمند سازی محلی از اصلی ترین راهکارهای ما برای حفاظت از جنگل های هیرکانی است.

جنگل جای زباله نیست

بازدیدی همچنین درباره مشکلات ساخت سد شفارود و اثرات مخرب محیط زیستی آن هشدار داد و گفت:ما خطاب به ابتکار خواستار شفافیت سازمان جنگل ها و منابع طبیعی و محیط زیست در مورد این سد شدیم.

مدیرعامل سرزمین ایده آل ما با اشاره به مشکلات لندفیل سراوان گفت: در جمع معاون رئیس جمهور رئیس سازمان جنگل ها یکبار دیگر تاکید کردیم که جنگل جای زباله نیست.

وی ادامه داد: ما همچنین درباره مشکلات ساخت محل تصفیه خانه شیرابه سراوان گلایه کرده و خواستار حل هرچه زود تر مشکلات آن شدیم.

قطع هزاران  درخت برای سد سازی

بازدیدی با بیان اینکه در محل دفن زباله سالانه هزاران لیتر آب آلوده تولید می شود گفت: احداث تصفیه خانه سراوان می تواند جان هزاران انسان را نجات بدهد.

وی افزود: سوال ما این است که اداره منابع طبیعی چگونه حاضر به همکاری در ساخت تصفیه خانه شیرابه سراوان نیست در حالی که هزاران درخت در سدسازی بدون ارزیابی قطع می شوند؟

مرگ خاموش مردمان شمال کشور

وی گفت: ما همچنین به دلیل مرگ خاموش مردمان شمال کشور به دلیل آلودگی منابع آب و خاک خواستار نظارت بیشتر جهاد کشاورزی براستفاده کشاورزان از سم و کودهای شیمیایی در مزارع و باغات شدیم.

بازدیدی افزود: بررسی عملکرد تیم جایکا ژاپن در احیا تالاب انزلی وبازگویی چرایی روند کند این طرح از دیگر خواسته های ما از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بود.

photo_2015-09-03_17-25-17

photo_2015-09-03_17-25-22

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code