| جمعه، 07 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در رودبار گفت : با تلاشهای انجام شده تعداد مشترکانی که برقشان قطع شده به کمتر از 1500 مشترک رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ حجت شعبان پور در پایان نشست ستاد مدیریت بحران در رودبار گفت: از شامگاه روز یکشنبه شاهد بارش نزولات آسمانی بصورت بارش باران و برف بودیم که گزارش های واصله و بازدید های انجام گرفته  حاکی از میزان بیشتر  بارش در شهرستان های فومن، صومعه سرا، رشت، انزلی و رودبار نسبت به سایر نقاط استان است.

حجت شعبان پور افزود : ارتفاع بارش در مناطق جلگه ای حدودا 30 سانتیمتر و در برخی ارتفاعات حدودا یک و نیم متر گزارش شده است که البته لازم به ذکر است متوسط بارش در ارتفاعات بیش از 1 متر بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان ضمن اشاره به اینکه در اثر بارش شدید برف ساعات اولیه شاهد عواملی همچون سقوط شاخه های درختان بر روی سیم های برق  بودیم افزود: از 19هزار ترانس برق گیلان  ،152 ترانس دیروز  از مدار خارج وسبب قطع برق 52 روستا شد.

حجت شعبان پور اظهار کرد: از روز گذشته با تلاش مجموعه مدیریتی و خدماتی در سطح استان پیگیری جهت حل مشکل قطعی برق در شهرستان ها بخصوص در شهرستان های شفت ، رودبار، صومعه سرا و فومن  که بیشترین میزان قطعی برق را دارا بودند در دستور کار قرار گرفت.  که تا ساعت 12 ظهر  با تلاش های صورت گرفته تعداد روستاهایی که همچنان فاثد برق هستند به کمتر از 25 روستا رسیده است و عمده ترانس ها در حال برق دار شدن هستند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و 330 هزار مشترک در 52 شهر گیلان٬ از نعمت برق برخوردار هستند گفت :  با تلاشهای انجام شده تعداد مشترکانی که برقشان قطع شده به کمتر از 1500 مشترک رسیده است.

شعبان پور همچنین تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که با آن روبرو بودیم قطع متناوب برق در برخی مناطق به دلیل سقوط مجدد درختان بودکه این امر کار خدمات رسانی به مردم عزیز را با مشکل روبرو می کرد.

وی یا تاکید بر اینکه تمام تلاش مجموعه ستاد مدیریت بحران استان از پیش از شروع بارش برف و مواجهه با بحران جلوگیری از فقدان دسترسی در شریان های اصلی و راه های فرعی سطح استان بوده است  اظهار کرد: خوشبختانه هیچ کدام از شریان های اصلی و فرعی در سطح استان در این مدت بسته نماند و این عامل سبب شد تا سرعت خدمات دهی به هموطنان عزیز جهت رفع مشکلات ناشی از بارش برف افزایش یابد.

معاون هماهنکی امور عمرانی استاندار گیلان ضمن تقدیر و تشکر از همراهی شبانه روزی فرمانداران تصریح کرد: در روزهای اخیر توانستیم با همراهی و همیاری مدیران استان و شهرستانی و صبوری مردم با مشکلات مقابله کنیم.

وی اظهار داشت :خوشبختانه در داخل استان با مشکل افت فشار گاز روبرو نبودیم .

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code