| سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی خواستار اختصاص اعتباری ویژه برای جبران خسارت های ناشی از رانش زمین در سوستان لاهیجان شد.

ذبیح الله نیکفر افزود: رفع مشکلاتی که برای مردم شهرستان لاهیجان نظیر رانش زمین در روستاهای سوستان و علیسرود و پیشروی آب دریای خزر در ساحل شمالی لاهیجان در منطقه ساحلی حسن بکنده بخش رودبنه بوجود آمده، نیازمند اعبتارات ویژه است.

وی با اشاره به درپیش بودن زمستان و ایام سرد سال اظهار داشت: تقاضای اختصاص اعتباری ویژه برای این مناطق شده و بطور جدی پیگیر هستیم تا این موضوع تحقق یابد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه با معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران صحبت شده و مکاتباتی هم صورت گرفته که امیدواریم بزودی اعتبار ویژه ای از محل ستاد بحران حوادث اختصاص یابد تا بخشی از مشکلاتی که براثر حوادث طبیعی برای مردم این شهرستان بوجود آمده، برطرف شود.

نیکفر تصریح کرد: مسئولان محلی اعلام کرده اند که به مردم خسارت دیده سوستان مبلغ 50میلیون ریال وام بلاعوض و 180میلیون ریال وام جهت ساخت مسکن پرداخت می شود که تعدادی از مردم هنوز بدهکار وام های گذشته هستند و قادر به بازپرداخت این تسهیلات نخواهند بود و ما پیگیر هستیم تا راه حلی پیدا شود.

وی یادآور شد: زمینی را برای اسکان و ساخت مسکن مردم آسیب دیده سوستان در نظر گرفته اند که البته هنوز قطعی نشده و در صورت تصمیم گیری نهایی، تلاش می کنیم تا به خانواده هایی که مشکلات بیشتری دارند، کمک هایی شود.

در اوایل آبان ماه امسال یک محله 34 خانواری در دهستان سوستان از توابع شهرستان لاهیجان براثر بارندگی های مداوم، دچار رانش زمین شد و به بخشی از جاده ای که از داخل محل عبور می کرد و نیز ساختمان ها ، خسارت هایی وارد آمد. (گزارش نگاه ایران از این حادثه را از اینجا ببینید)

17خانوار این روستا توانستند در محل های اطراف اسکان یابند ولی بقیه هنوز در داخل خانه های آسیب دیده زندگی می کنند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code