| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: فرمانده پلیس راه گیلان از بارش برف و کولاک شدید در محور اسالم به خلخال خبر داد و گفت: رانندگان از سفر غیرضروری در این محور خودداری کنند.

مهیار رستگار با اشاره به وضعیت جاده های استان اظهار کرد: از صبح امروز بارش برف در مناطق کوهستانی گیلان باریدن گرفت.

وی با بیان اینکه در گردنه حیران آستارا به اردبیل بارش برف است، افزود: در محور اسالم به خلخال بارش برف شدیدتر بوده و به دلیل وزش باد در این منطقه کولاک ایجاد شده است.

فرمانده پلیس راه گیلان با تأکید بر اینکه رانندگان از سفر غیرضروری در محور مذکور خودداری کنند، تصریح کرد: در صورتی که سفر رانندگان در محور اسالم به خلخال ضروری است باید با شرایط زمستانی باشد.

وی به همراه داشتن زنجیر چرخ را یکی از الزامات مهم در شرایط زمستانی دانست و گفت: اگر چه اکنون زنجیر چرخ در محور مذکور ضرورتی ندارد اما بهتر است به فراخور نوع خودروها زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

رستگار دقت در رانندگی را امری مهم و ضروری خواند و یادآور شد: اکنون بیشتر محورهای گیلان شرایط زمستانی به خود گرفته و برای جلوگیری از حوادث رانندگی رعایت مقررات ضامن سلامتی است.

وی بقیه محورهای گیلان را دارای شرایط بارندگی و لغزندگی سطح جاده ها دانست و خاطرنشان کرد: بارش باران شرایط خاص و ویژه ای را ایجاد کرده است.

بارش نخستین برف پاییزی همراه با کولاک صبح امروز ارتفاعات و منطقه کوهستانی اره چاک اشکورات رحیم آباد رودسر را نیز سفیدپوش کرده است.

اکنون به دلیل بارش شدید باران در جلگه و برف و کولاک در ارتفاعات گیلان، دمای این استان کاهش محسوس یافته و شرایط زمستانی پیدا کرده است.

*عکس تزئینی است

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code