| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
در اختتامیه رویداد ملی کارآفرینی «چالش پویش درآمد ـ محیط زیست» مطرح شد:
       کد خبر: 67675

نگاه ایران: آیین اختتامیه رویداد ملی کارآفرینی «چالش پویش درآمد ـ محیط زیست» عصر پنج شنبه در محل پارک علم و فناوری گیلان برگزار شد.

فرزاد توکلی؛ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در آیین اختتامیه این رویداد با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در حوزه آی.تی اظهار کرد: پنج برنامه در حوزه آی.تی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور در حال اجرا است.

وی به اجرای طرح دولت الکترونیکی اشاره کرد و افزود: کاهش ترددها و سفرهای شهری نخستین نتیجه اجرای دولت الکترونیکی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه ایجاد اتوماسیون و سامانه های اداری با کاهش مصرف کاغذ همراه است، تصریح کرد: سامانه مکانیزه اداری بین استانداری و فرمانداری های گیلان راه اندازی شده و در مدت سه ماه مصرف سه هزار کاغذ a4 کاهش پیدا کرده است.

توکلی، کاهش مصرف راه اندازی سامانه مکانیزه اداری در استانداری گیلان را سالانه 40 هزار بسته کاغذ آ4 خواند و بیان کرد: روش مذکور در حال گسترش به دستگاه های دیگر در استان است.

وی از راه اندازی مرکز توانمندسازی با کمک پارک علم و فناوری گیلان به منظور ارائه خدمات به گروه های ایده پرداز در استان خبر داد و یادآور شد: اقتصاد کشاورزی از دیگر برنامه های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان است و باید روشی برای پسماند محصولات کشاورزی ارائه کنیم.

نجات کشور از چالش ها با ارائه ایده ها افتخارآمیز است/خریدار طرح های دانش بنیان هستیم
مجید متقی طلب پارک علم و فناوری

رئیس پارک علم و فناوری گیلان در آیین اختتامیه رویداد مذکور اظهار کرد: نجات کشور از چالش ها با ارائه ایده ها افتخارآمیز است.

مجید متقی طلب، به نتیجه رسیدن ایده ها در گیلان را حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: آمادگی پذیرش طرح های برگزیدگان رویداد ملی کارآفرینی «چالش پویش درآمد ـ محیط زیست» در پارک علم و فناوری گیلان را داریم.

وی با بیان اینکه خریدار طرح های دانش بنیان هستیم، تصریح کرد: تمام ایده هایی که در چارچوب های تعیین شده باشد، را پذیرش می کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان، برگزاری رویداد ملی «چالش پویش درآمد ـ محیط زیست» را از 10 تا 18 شهریور ماه جاری خواند و بیان کرد: تعداد 75 نفر با 31 ایده در رویداد مذکور شرکت کردند و 10 ایده برگزیده شده است.

به گزارش فارس، متقی طلب به پذیرش ایده گروه های «بلوک سبز»، «می بلاکا»، «سنجاقک»، «زردآلود»، «دیچین»، «زندگی سبز»، «ناجی»، «پساب»، «ایپکاما» و «وش» اشاره کرد و گفت: ایده های مذکور با موضوع های حفظ محیط زیست ارائه شده است.

ایده ساخت گلدان با استفاده از گیاه تالابی «آزولا» توسط گروه دانشجویی «ناجی» مقام برتر رویداد ملی کارآفرینی «چالش پویش درآمد ـ محیط زیست» را کسب کرد و 120 میلیون ریال تسهیلات از طرف مرکز رشد دانشگاه گیلان برای اجرای این ایده پرداخت شد.

ایده «مبلمان شهری با استفاده از پسماند» توسط گروه «دیچین» رتبه دوم رویداد ملی کارآفرینی «چالش پویش درآمد ـ محیط زیست را کسب کرد و ایده «جمع آوری باران با استفاده از سقف خانه ها» توسط گروه «وش» سوم شد.

 به گزارش نگاه ایران؛ نخستین رویداد چالش پویش درآمد – محیط زیست ایران در روزهای ۱۰ الی ۱۸ شهریور به میزبانی پارک علم و فناوری استان گیلان برگزار شد.

پایگاه خبری و تحلیلی نگاه ایران حامی رسانه ای «چالش پویش درآمد – محیط زیست» است.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code