| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
مدیرکل راه‌ و شهرسازی گیلان بیان کرد:
       کد خبر: 627

به گزارش نگاه ایران: شعبان علی خاوری با اشاره به اجرای پروژه راه آهن قزوین ـ رشت اظهار کرد: بخش زیرسازی پروژه راه آهن قزوین ـ رشت 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. وی به 40 کیلومتر ریل گذاری راه آهن قزوین ـ رشت از مسیر قزوین اشاره کرد و افزود: به زودی ریل گذاری راه آهن قزوین ـ رشت از طرف امامزاده هاشم(ع) در گیلان آغاز می شود.

خاوری با بیان اینکه صد درصد اعتبارات پروژه راه آهن قزوین ـ رشت سال گذشته اختصاص داده شده است، تصریح کرد: امسال 255 میلیارد تومان در لایحه بودجه برای پروژه مذکور پیش بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خواستار اختصاص اعتبارات بیشتر به پروژه راه آهن قزوین ـ رشت در سفر رئیس جمهور به استان شد و بیان کرد: اگر اعتبارات پروژه مذکور افزایش پیدا کند این قابلیت وجود دارد پروژه راه آهن قزوین ـ رشت تا پایان سال مالی 94 به اتمام برسد.

وی از اجرای پروژه راه آهن رشت ـ انزلی در سه فاز خبر داد و گفت: سال گذشته مناقصه فاز نخست پروژه مذکور از مسیر رشت و فاز سوم از مسیر انزلی انجام شده و پیمانکار پروژه مشخص شده و به زودی تجهیز کارگاه برای اجرای پروژه آغاز می شود.

خاوری با اشاره به پروژه راه آهن رشت ـ آستارا، خاطرنشان کرد: وضعیت پروژه مذکور مقداری متفاوت است زیرا اجرای پروژه مبلغ یک هزار میلیارد تومان برآورد شده و از جمله پروژه هایی است که در سفر رئیس جمهور به گیلان مطرح می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان پروژه راه آهن رشت ـ آستارا را از پروژه های مهم استان خواند و یادآور شد: تامین اعتبار پروژه مذکور به صورت فاینانس یا سرمایه گذاری مشترک تصمیم گیری می شود.

وی در ادامه گیلان را از استان های مهمانپذیر دانست و اظهار کرد: نوروز امسال با همکاری تمام دستگاه ها تلفات جاده ای در استان 18 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

خاوری کاهش تلفات جاده ای گیلان را شش درصد بیشتر از متوسط کشوری در نوروز امسال اعلام کرد و گفت: کاهش تلفات جاده ای مذکور رضایت بخش است و امیدواریم روزی برسد تلفات جاده ای در استان نداشته باشیم.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code