| شنبه، 08 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: احمد سیاوش پور امشب در جمع مدیران و روسای دستگاه قضایی گیلان با اشاره به فعالیت رسانه های مختلف در استان اظهار کرد: دستگاه قضایی بر این باور است رسانه های گیلان معتدل و با صداقت هستند. (گزارش تصویری این نشست) (مشروح گزارش جلسه)

وی ادامه داد: اگر در جامعه محوریت و تمرکز روی اخلاق باشد، پیرامون این موضع مسائل دیگر قابل برطرف شدن است.

رئیس کل دادگستری گیلان، اخلاق را پایه نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: در لابه لای تمام مسائل، کاستی ها و ویژگی هایی که باید به آن افتخار کرد اما در موضوع اخلاق با مشکل مواجه هستیم.

سیاوش پور با تأکید براینکه قلم ها را باید به طرف اخلاق هدایت کرد، گفت: امروز اخلاق جامعه ما قابل قبول نیست، این امر نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده و آن را نمی توان کتمان کرد.

وی، رعایت انصاف را دوطرفه خواند و بیان کرد: آستانه تحمل مدیران باید بالا باشد و مسائل را بپذیرند و اصلاح کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه دستگاه قضا مرجع رسیدگی به شکایت ها و بی طرف است، تصریح کرد: فلسفه وجودی و هویت دادگستری رسیدگی به شکایت ها است.

سیاوش پور، رسانه و مطبوعات در قانون اساسی را دارای ارزش ویژه دانست و خاطرنشان کرد: در گیلان کمترین شکایت ها را از رسانه ها داریم و این امر نشان دهنده شرایط خوب است.

وی به پرونده های مطرح در دستگاه قضایی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: نزاع، ایراد ضرب و جرح، توهین و افترا از بیشترین فراوانی جرم در استان برخوردار است اما جرایم خشن در این استان بالا نیست.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه جرایم علیه افراد جزو ردیف های اول و دوم فراوانی جرایم در استان است، اظهار کرد: نیاز است حوزه فرهنگی و رسانه موضوع مذکور را بررسی کنند.

سیاوش پور، آستانه تحمل مردم را بسیار پایین عنوان کرد و افزود: بسیاری از جرایم و پرونده های تشکیل شده در دادگستری «آنی» است و در صحنه اتفاق می افتد و این امر نشان می دهد روان جامعه متلاطم و پر آشوب است.

وی با بیان اینکه رسانه باید مانند طبیب و روانشناس در جامعه عمل کرده و نسخه آرامش تجویز کند، تصریح کرد: اختلاف های سیاسی و جناحی در رسانه ها باید کنار گذاشته شده و روح و روان جامعه آرام شود.

رئیس کل دادگستری گیلان، مشکل اصلی جامعه را مسائل اقتصادی و اشتغال خواند و بیان کرد: اکنون 15 میلیون پرونده در چرخه دستگاه قضایی کشور وجود دارد.

سیاوش پور با تأکید براینکه مردم ایران را رشید تلقی می کنیم، خاطرنشان کرد: رشادت ملت ایران را در جنگ و مقاومت اقتصادی مشاهده کردیم اما سطح آگاهی مردم نسبت به مسائل حقوقی مطلوب نیست.

وی، یکی از ضعف ها در قانون را انباشت قوانین عنوان کرد و گفت: بسیاری از خسارت هایی که به مردم و دستگاه قضایی وارد می شود، مربوط به آگاهی مردم است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code