| شنبه، 08 اردیبهشت 1403

نگاه ایران: سیف الله مسرور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به اینکه دنیا از بدو خلقت دو قطبی بوده است، اظهار کرد: یک قطب آن ظالمان و قطب دیگر مظلومان بودند.

وی، امام علی(ع) را محور عدالت، شجاعت مطلق و حامی مستضعفان عنوان کرد و افزود: امام علی(ع) در راستای پافشاری بر اجرای عدالت به دست ظالمان به شهادت رسید.

مدیرکل بازرسی گیلان، شهید بهشتی را یکی از برجستگان خط امام علی(ع) خواند و بیان کرد: شهید بهشتی شناخت کافی نسبت به نیازهای مظلومان داشت و حمایت از مظلومان موجب شد تا دشمنان شهادت او را ترسیم کنند.

مسرور در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت بازرسی کل گیلان در سال 94، تصریح کرد: سال گذشته در یک هزار و 691 کمیسیون نظارتی شرکت داشتیم و مبلغ نظارت آن بالغ بر 2 هزار و 241 میلیارد تومان است.

وی، مبلغ مذکور را در زمینه انجام معاملات، مناقصه ها و ... در گیلان عنوان کرد و یادآور شد: کارشناسان بازرسی بر انجام معامله های مذکور نظارت داشتند.

مدیرکل بازرسی گیلان با اشاره به اینکه 35 معامله طی سال گذشته در استان ابطال شده است، خاطرنشان کرد: 35 مورد تذکر کتبی و 28 فقره تذکر شفاهی به دستگاه ها داده شده است.

این مسؤول اضافه کرد: سال گذشته تعداد 15 نامه هشدار به مقام های عالی گیلان ارسال شد و از وقوع جرم و تخلف جلوگیری کردند.

مسرور، آزادسازی 63 هزار مترمربع اراضی مرغوب گیلان را از دیگر اقدام ها ذکر کرد و افزود: اراضی مذکور در اختیار افرادی بود که برای اجرای طرح گرفته بودند، اما استفاده نمی کردند و باز پس گرفته شده است.

وی، درباره مشکلات ساخت وسازهای غیر مجاز در منطقه حیران اظهار کرد: در منطقه حیران نقض قوانین و مقررات توسط مسؤولان در خارج از طرح هادی و مالکیت صورت گرفته است.

مدیرکل بازرسی گیلان افزود: تا زمانی که طرح هادی بازنگری نشود، اجازه هیچ ساخت و سازی در منطقه حیران داده نمی شود و در این راستا طی 10 ماه گذشته ساخت وسازهای معمول در منطقه حیران متوقف شده است.

مسرور با اشاره به برخورد با پرداخت های غیرمتعارف، بیان کرد: در گیلان برخورد با پرداخت های غیرمتعارف نداشتیم و سیستم پرداختی دولتی ها در تهران متمرکز است و اقدام می شود.

وی از اجرای قانون سلامت نظام اداری در دستگاه های گیلان در سال 95 خبر داد و متذکر شد: در راستای اجرای طرح مذکور مرگ مدنی در اختیار دستگاه متخلف است.

مدیرکل بازرسی گیلان خاطرنشان کرد: هرگونه سهل انگاری، حیف و میل، تغییر و جابه جایی ردیف ها فساد اداری است و با آن برخورد می شود.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code