| شنبه، 08 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: امام جمعه رشت با اشاره به فصل تابستان و هجوم گردشگران به استان گیلان گفت: دستگاه های متولی مراقب باشند و اجازه ندهند برخی از افراد چهره ولایی گیلان را خراب کنند.

 آیت الله زین العابدین قربانی امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: خدا را شاکریم که یک سال دیگر به ما توفیق داد در ضیافت ماه مبارک رمضان حضور پیدا کنیم.

وی روزه را تقوای انسان دانست و گفت: روزه برای این واجب شده که از این رهگذر بتوانیم تقوا پیشه کنیم یعنی فکر، نگاه، گوش و ... فرد روزه دار نیز باید روزه باشد.

خطیب جمعه رشت تقوا را به معنای توقف و پروا داشتن در انجام کارها دانست و تصریح کرد: در انجام تمام امور باید فکر کرده و سپس انتخاب کنیم و نخوردن و نیاشامیدن تمرین 30 روزه برای تقوا پیشه کردن است.

قربانی گفت: توجه به اعمال شخصی و پروا داشتن از انجام کارهای مکروه و حرام، حالت معنوی را در انسان به وجود می آورد تا در طول سال تقوا داشته باشد.

وی دستورات خداوند را برای تربیت و ادامه راه انسان خواند و ادامه داد: انسان باید کارها را با فکر انجام دهد و امام صادق (ع) فرمود انسان روزه دار نباید غیبت و تهمت کند و موسیقی لهوی نشنود و چشم باید روزه داشته باشد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه برخی در خیابان مالک چشم خود نیستند، تصریح کرد: انسان روزه دار باید مالک تمام اعضای خود باشد و به بانوان توصیه می کنم موهای خود را از نامحرم بپوشانند.

قربانی ماه مبارک رمضان را ماه خودسازی عنوان کرد و یادآور شد: انسان در ماه مبارک رمضان باید خودسازی داشته باشد، انسان با ایمان کارهای سبک را انجام نمی دهد و ماه رمضان برای این است که ما را به مقام های والا ارتقا دهد.

وی در ادامه دهم ماه مبارک رمضان را سالگرد رحلت همسر پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد و یادآور شد: یکی از عوامل پیشرفت پیامبر اکرم (ص) داشتن حضرت خدیجه (س) بود که در مشکلات زندگی او را دلداری می داد و تمام سرمایه خود را در راه ترویج دین پیامبر (ص) هزینه کرد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه اگر ازدواج بر مبنای دین و تقوا باشد زن و شوهر تا آخر عمر با همدیگر می سازند، گفت: ازدواج موجب آرامش انسان می شود اما در دنیای امروز ازدواج ها فانتزی و اینترنتی شده است.

وی غرب گرایی را از مشکلات زندگی امروزی عنوان کرد و متذکر شد: موج غرب گرایی وارد کشورهای اسلامی شده اما اینگونه نیست که در گیلان از هر دو ازدواج یکی منجر به طلاق شود.

قربانی اضافه کرد: برخی از استان های همجوار برای طلاق به گیلان مراجعه می کنند و مردم این استان را نباید متهم به رشد طلاق کرد.

امام جمعه رشت به سالروز تشکیل جهاد سازندگی در سال 58 با فرمان امام (ره) اشاره کرد و افزود: امروز اقتصاد مقاومتی بزرگ ترین جهاد است و جهاد کشاورزی باید در آبادی مزارع و افزایش تولید تلاش کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ارگان های بزرگ بین المللی مسؤولیت ها را به افراد قانون شکن و متجاوز می دهند، اظهار کرد: حقوق بشر را به عربستان دادند که قانون شکنی می کند.

 خروج مضحک عربستان از لیست سیاه ناقض حقوق بشر

قربانی گفت: «بان کی مون» رئیس سازمان ملل اعلام کرد که عربستان در لیست سیاه ناقض حقوق بشر قرار دارد اما پس از دو روز عربستان را از این لیست سیاه خارج کرد و این موضوع مضحک است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم انقلاب جهانی توسط امام مهدی (عج) در دنیا پدید آید و پایگاه عدالت و دادگستری را بنا کند و دنیا به عدالت برسد.

خطیب جمعه رشت گیلان را استانی گردشگرپذیر خواند و اظهار کرد: سال گذشته 64 میلیون نفر وارد گیلان و از آن خارج شدند و از این تعداد 38 میلیون نفر در استان ماندگاری داشتند.

وی با اشاره به اینکه گردشگرانی که به گیلان سفر می کنند دارای فرهنگ های مختلفی هستند، یادآور شد: متاسفانه بسیاری از بداخلاقی هایی که به اسم گیلانی ها نوشته می شود، از گردشگران سر می زند.

قربانی متذکر شد: به عنوان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان تأکید می کنم دستگاه های متولی مراقب باشند و اجازه ندهند برخی از افراد چهره ولایی گیلان را خراب کنند.

وی با تصریح بر اینکه مرد و زن گیلانی در شالیزارها، باغ های چای و ... در حال تلاش هستند، یادآور شد: مرد و زن گیلانی تربیت کنندگان مدافعان حرم و شهدای انقلاب هستند و 8 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code