| جمعه، 07 اردیبهشت 1403
به گزارش نگاه ایران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، بمناسبت ماه مبارک رمضان، کارگاه تفسیر سوره حدید، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.
مظاهر زمانی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت،ضمن گرامیداشت ماه نزول قرآن، گفت: ماه مبارک رمضان، فرصت مناسبی است تا انسان با بازخوانی اعمال ، بازسازی احوال و بازیابی کمالات معنوی، در پناه قرآن ، نماز و روزه، به مقام خلیفه الهی خویش بنگرد، تلاوت قرآن کریم، تأمل و تفکر در آیات الهی، حضور در محافل تفسیر قرآن از جمله برنامه های ارزشمندی است که در این ماه پربرکت اجرا می شود.
این مقام مسؤل ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب خواند و اذعان داشت : ماه مبارک رمضان، فرصتی مناسب برای تفکر و تدبر در افعال و صفات خدای بزرگ و روی آوردن به تهذیب نفس و تصفیه درون و پرداختن به محافل انس با قرآن است تا بتوان فضا را عطرآگین به کلام آسمانی کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت همچنین ادامه داد: حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، جهت نشر هر چه بیشتر ارزشهای معنوی و درک بهتر مفاهیم قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری چهارمین دوره طرح فرهنگی « رمضان بهار قرآن » در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت کرده است که شاهد برگزاری پرشور کارگاه تفسیر سوره حدید در این واحد دانشگاهی خواهیم بود که بالغ بر 350 نفر از استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در یک دوره 16 ساعته این کارگاه شرکت کردند.
وی مهمترین هدف برگزاری این دوره را برشمرد و افزود : مهمترین هدف برگزاری این کارگاه، برخورداری از سرچشمه مبارک و اصیل قرآن برای جانهای شیفته مؤمنین در این ماه عزیز  و همچنین نشر فرهنگ قرآنی، تبیین آموزه های دینی و قرآنی و درک و دریافت برتر مفاهیم دینی و کاربرد آنها در زندگی است.
IMG_5519
مظاهر زمانی همچنین تأکید کرد:  کلیه شرکت کنندگان در طرح می بایست در آزمون پایانی دوره که به صورت چهار گزینه ای توسط کانون قرآن و عترت برگزار می شود ، شرکت نمایند که آزمون پایانی شامل دو سوال تشریحی و 30 سوال تستی است که مشتمل بر 10 سوال ترجمه و متن سوره و 20 سوال مفاهیم و نکات تفسیری است.
معاون فرهنگی اجتماعی واحد رشت تصریح کرد : مدرس این کارگاه، حجت الاسلام والمسلمین احمد عبدالله زاده پاشاکی، امام جمعه شهرستان لاهیجان بوده  و نتایج و معرفی نفرات برتر اول تا سوم در دو گروه هیأت علمی و کارکنان  در طی مراسمی به آنان اختصاص خواهد یافت .
لازم به ذکر است در پایان  این کارگاه به قید قرعه به سه نفر از حاضرین در دوره جایزه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، اهداء شد.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code