| سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان خبر داد؛
       کد خبر: 28411
نگاه ایران: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برگزاری جشن «نوروز» در نخستین روز از فصل بهار در کاروانسرای «لات» رشت خبر داد.
رضا علیزاده با اشاره به برنامه های ایام نوروز اظهار کرد: از مهمترین برنامه هایی که برای نوروز امسال تدارک دیده شده، برنامه تلفیقی گردشگری و میراث فرهنگی است که برگزاری جشن «نوروز» در نخستین روز از فروردین ماه درکاروانسرای «لات» یکی از این برنامه ها است. وی افزود: این کاروانسرا با مشارکت بخش خصوصی تعمیر شده و فضای اقامتی و منحصر به فردی را برای گردشگران به وجود آورده است. علیزاده تصریح کرد: این کاروانسرا که در ۳۵ کیلومتری شهر رشت قرار دارد، میزبان مسافران و گیلانیانی خواهد بود که فرارسیدن فصل بهار را جشن می گیرند. به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، برگزاری آئین های بومی و محلی و عرضه محصولات صنایع دستی استان از جمله برنامه هایی است که برای میزبانی از بهار و گردشگران در کاروانسرای لات تدارک دیده شده است. وی با اشاره به سیاست های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: تغییر کاربری بناهای میراثی با کمک بخش خصوصی و حفاظت از آن ها از اولویت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

کاروانسرای لات رشت که به کاروانسرای شاه عباسی نیز شهرت دارد، در ۳۵ کیلومتری جنوب شهرستان رشت و در چهار کیلومتری امامزاده هاشم، در جاده رشت به قزوین واقع شده است.

این کاروانسرا که مربوط به دوره صفویه است در تاریخ سوم بهمن ۱۳۵۶ با شماره ثبت ۱۵۶۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code