| سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403


وزیر امور خارجه ایران گفت: روابط ترکیه و ایران برای همه منطقه بسیار مهم است و دو کشور در روز‌های سخت از یکدیگر حمایت کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در نشست مشترک خبری با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود در استانبول گفت: روابط ترکیه و ایران برای همه منطقه بسیار مهم است و دو کشور در روز‌های سخت از یکدیگر حمایت کرده اند. روابط دوجانبه ترکیه و ایران به علت محاصره اعمال شده علیه این کشور، کاهش یافته است. هدف ما توسعه روابط با ترکیه در سطح افراد و شرکت هاست. همکاری ایران و ترکیه در موضوع قفقاز بی تردید به نفع کشور‌های منطقه خواهد بود. زمینه بسیار وسیعی برای توسعه همکاری میان ایران و ترکیه وجود دارد و پس از آنکه آمریکا موضع منطقی تری اتخاذ کند این روابط را عمیق‌تر خواهیم ساخت.
وزیر امور خارجه ایران گفت: ما منتظر سفر رئیس جمهور اردوغان به ایران در آینده نزدیک هستیم. به زودی تاریخ این دیدار را مشخص خواهیم کرد.


چاووش اوغلو خواستار بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم‌های ایران شد
وزیر امور خارجه ترکیه در نشست مشترک خبری با محمد جواد ظریف همتای ایرانی اش در استانبول گفت: امیدواریم دولت جو بایدن به توافقنامه هسته‌ای ایران بازگردد و تحریم‌ها علیه این کشور را لغو کند. ما از توافقی که ایران با آمریکا و سه کشور اروپایی امضا کرد حمایت کردیم و امیدواریم دولت جو بایدن به این توافق بازگردد.
مولود چاووش اوغلو گفت: ما درباره نشست اقتصادی که در تهران برگزار خواهد شد و نیز درباره سازوکار سه جانبه بین ترکیه، ایران و جمهوری آذربایجان، گفتگو کردیم. مسایل مختلف منطقه ازجمله تحولات سوریه، عراق و قفقاز را بررسی کردیم. ما آتش بس در قفقاز را زیر نظر داریم و هدف از سازوکار سه جانبه، تثبیت روند صلح در منطقه است. برقراری آتش بس در قفقاز به سود کشور‌های منطقه و در راس آن‌ها ارمنستان است.
وزیر امور خارجه ترکیه بر تمایل کشورش به گسترش روابط با ایران تاکید کرد.
چاووش اوغلو گفت: روابط دو کشور را باید بیش از پیش توسعه دهیم. در دشوارترین زمان‌ها ما همواره در کنار همدیگر هستیم. ما در این باره که در دوره همه گیری کرونا نشست هایمان را باید چگونه برگزار کنیم‏ تبادل نظر کردیم.
وزیر امور خارجه ترکیه درباره آتش بس در جنوب قفقاز نیز گفت: همه ما خواستار پایداری آتش بس هستیم، اما این کافی نیست باید به پایداری آتش بس کمک کنیم.

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code