| دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
نگاه ایران/شقایق نوشاد: پنجمین دوره مسابقات رباتیک استان گیلان با عنوان جام ابریشم در ۵ گروه رباتیک مهندسی خلاقیت، همکار، آتشنشان، فوتبالیست و جنگجو در تاریخ ۶ و ۷ شهریور ۹۷ در مجتمع ورزشی شهید صدیقی صومعه سرا برگزار خواهد شد .
مجید صانعی دبیر اجرایی این مسابقه در ابتدا گفت: ۴ دوره مسابقات دانش آموزان درکلاس های رباتیک شهرستان صومعه سرا برگزار شد و به دلیل استقبال و مقامات چشمگیری که بدست آمده بود، تصمیم بر این شد که این مسابقات با کمک نهاد های اجرایی شهرستان به صورت استانی برگزار شود.
صانعی گفت: پنجمین دوره مسابقات رباتیک استان گیلان با مساعدت نهاد ها و ادارات دولتی شهرستان صومعه سرا در تاریخ ۶ و ۷ شهریور ماه سال جاری در سالن ورزشی شهید صدیقی شهرستان صومعه سرا برگزار خواهد شد.
او وجهه متمایز این دوره از مسابقات را جوایزی که برای این دوره تخصیص داده شده است دانست و افزود: برای این دوره ۱۵ میلیون تومان جوایز نقدی و غیر نقدی برای نفرات برگزیده در نظر گرفته شده است.
صانعی برگزاری مسابقات را در رده سنی پایین ۱۱ سال و بالای ۱۱ سال در ۲ سطح ۱ و ۲ طبقه بندی کرد و ادامه داد: جوایز این دوره برای سطح ۱ را برای نفر اول ۳۰۰ هزار تومان، نفر دوم ۲۵۰ هزار تومان و نفر سوم ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
او همچنین جوایز تخصیص داده شده به سطح ۲ مسابقات رباتیک را برای نفر اول ۶۰۰ هزار تومان، نفر دوم ۵۰۰ هزار تومان و نفر سوم ۴۰۰ هزار تومان اعلام کرد.
صانعی با اشاره به پیشرفت علم و تکنولوژی مبحث رباتیک را یکی از علوم کاربردی در آینده دانست و گفت: شهرستان صومعه سرا در طول سالهای اخیر بسیار در این حوزه موفق بوده و امیدواریم که با اجرای این مسابقات در شهرستان صومعه سرا بستر مناسبی برای رشد و توسعه علم و تکنولوژی فراهم شود.
در ادامه مهرشاد صداقت خواه به عنوان دبیر فنی پنجمین دوره رباتیک استان گیلان توضیح داد: برای پیش ثبت نام دوره از تاریخ ۲ الی ۲۲ تیر ماه هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری از طریق وبسایت لیگ به نشانی Abrishamcup.ir برنامه ریزی شده است و علاقه مندان می توانند برای ثبت نام در این مدت اقدام کنند.
او از مراسم افتتاحیه در صبح روز ۶ شهریور در سالن فارابی شهرستان صومعه سرا با حضور مسئولین خبر داد و گفت: مسابقات در طی دو روز در دو نوبت برگزار می شود که در نهایت در عصر روز هفتم شهریور ماه با برگزاری مراسم اختتامیه، این دوره به پایان خواهد رسید.
دبیر فنی پنجمین دوره رباتیک استان گیلان، صومعه سرا را قطب برگزاری این مسابقات در استان معرفی کرد و ادامه داد: هرسال ما شاهد رشد بیشتری در این حوزه هستیم و امیدواریم با برگزاری جام ابریشم ما به هدف های بالاتری در دوره ششم جام برسیم.
لازم به ذکر است: علاقه مندان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت Abrishamcup.ir و کانال تلگرامی abrishamcup مراجعه کنند .
   

به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code