| شنبه، 08 اردیبهشت 1403
نگاه ایران: جلسه کمیته برنامه ریزی که بعدازظهر سه شنبه در سالن میرزای شفتی فرمانداری شهرستان شفت برگزار شد. رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی گیلان بااشاره به درنظر گرفتن بودجه۳.۴۳درصدی برای شهرستان شفت ،گفت:برای ایجاد جهش توسعه ای نیازمنداستقرار امنیت،آرامش وفراهم کردن زمینه سرمایه گذاری هستیم.
به گزارش  مهر، کیوان محمدی در جلسه کمیته برنامه ریزی فرمانداری شهرستان شفت اظهار کرد: یکی از مهم ترین برنامه ها برای تقسیم بندی بودجه در استان گیلان تصمیم گیری مبتنی بر واقعیات و عینیات است. وی با بیان اینکه باید در حوزه مدیریتی از هرگونه تنش و اختلاف نظر جلوگیری کرد، افزود: تعامل، همفکری و همکاری بین دستگاهی می تواند در حل مشکلات و ایجاد توسعه درسطح کشور، استان و شهرستان تأثیرگذار شود. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان توجه به موضوع جمعیت در تقسیم بندی بودجه اشاره کرد و گفت: متاسفانه در زمینه رشد جمعیت ، گیلان دارای وضعیت مطلوبی نسبت به استان های دیگر نبوده و این موضوع در تقسیم بندی بودجه تأثیرگذار است. وی با بیان اینکه کاهش رشد جمعیت به مرور در حوزه ملی اعم از عرصه قدرت و ثروت برای استان گیلان تأثیرات منفی را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: در سطوح شهرستانی نیز وضعیت به همین گونه بوده و هرچقدر جمعیت شهرستان بیشتر باشد به همان نسبت میزان بودجه شهرستان بیشتر است. محمدی با اشاره به اینکه شهرستان های شفت، املش، رضوانشهر و سیاهکل به عنوان شهرستان هایی با رشد جمعیتی پایین است، تصریح کرد: مسئولان استان برای جلوگیری از هرگونه آسیب به این شهرستان ها تلاش می کنند تا از منابع دیگر کاهش بودجه این شهرستان ها را جبران کنند. وی همچنین یکی دیگر از مهم ترین مشکلات این شهرستان را زیرساخت های نامناسب در حوزه های مختلف عنوان کرد و یادآورشد: به همین منظور مسئولان ارشد استانی با نگاه ویژه ای به این شهرستان توجه می کنند. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان به برخی از پروژه های شهرستان شفت اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهم ترین پروژه های این شهرستان ساماندهی پروژه ملاسرا- شفت -زنجان و همچنین سراوان - شفت است. وی در ادامه با بیان اینکه عملیاتی شدن این پروژه ها می تواند زمینه ساز توسعه و رشد شهرستان شفت شود، افزود: برای سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی این پروژه باید آن را درمحدوده شهرستان شفت تعریف کرده تا بتوانیم به کمک مسئولان استانی و شهرستانی حل کنیم. محمدی همچنین به میزان بودجه شهرستان با توجه به جمعیت آن در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سهم جمعیت شهرستان در سال گذشته ۲.۱۴ درصد از استان بوده که براین اساس ۴.۷ درصد بودجه به آن تعلق گرفته است. به گفته این مسئول امسال بودجه شهرستان ۳.۴۳ درصد است که به رغم کاهش، نسبت به بودجه سال گذشته با توجه به شاخص جمعیتی برای تعیین میزان اعتبار هنوز بالا است. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به اینکه برای ایجاد جهش در حوزه های مختلف در سطح کشور نیازمند استقرار امنیت، آرامش و فضای مناسب برای جذب سرمایه گذار هستیم، خاطرنشان کرد: دولت نه تنها وظیفه ایجاد اشتغال و یا حتی سرمایه گذاری در بسیاری از بخش ها را ندارد بلکه تنها تسهیل کننده و فراهم کننده زیرساخت ها برای این موضوعات است. وی با تأکید براینکه هیچ مسئولی علاقه ای به نیمه کاره ماندن پروژه در سطح ملی، استانی و شهرستانی را ندارد، تصریح کرد: به دلیل وجود برخی محدودیت ها چنین شرایطی ایجاد می شود. مسئولان برای جبران عقب ماندگی شفت تلاش ویژه کنند فرماندار شفت با بیان اینکه با گذشت ۲۲ سال از زمان شهرستان شدن این شهر هنوز در بسیاری حوزه ها عقب ماندگی وجود دارد، گفت: مسئولان برای جبران عقب ماندگی شفت تلاش ویژه کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا محسنی در این جلسه اظهار کرد: شهرستان شفت در دو حوزه کشاورزی و گردشگری دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی است. وی با اشاره به محرومیت و جمعیت به عنوان دو شاخص تقسیم اعتبارات در سال جاری، افزود: شفت در سال ۷۴ به شهرستان تبدیل شده ولی تا به امروز نسبت به سایر شهرستان در بسیاری از حوزه ها از عقب ماندگی برخوردار است. فرماندار شفت با بیان اینکه جمعیت شهرستان شفت در سال ۷۴ بیش از ۷۰ هزار نفر بوده است، گفت: متاسفانه در طی این سال ها و براساس آمار سال ۹۵ این میزان به ۵۴ هزار نفر کاهش یافته و در حوزه زیرساختی نیز هیچ گونه تغییری نسبت به سال های ابتدایی درآن مشاهده نمی شود. وی با اشاره به اینکه اگر شاخص توزیع اعتبارات بر مبنای جمعیت صورت گیرد اعتبارات شهرستان رشد قابل توجهی نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: در همین راستا و برای ایجاد توسعه و رشد در بسیاری از حوزه ها در سطح شهرستان نیازمند نگاه و توجه ویژه مسئولان استانی هستیم. به گفته محسنی وجود چنین نگاهی و نبود توجه ویژه از سوی مسئولان درباره توزیع اعتبارات زمینه رشد شهرستان را فراهم نکرده و سبب توسعه با سرعت لاک پشتی در شفت می شود. وی در ادامه به برخی از پروژه های اولویت دار در سطح شهرستان شفت اشاره کرد و یادآورشد: پروژه ملاسرا- شفت - زنجان یکی از بزرگترین و مهم ترین این پروژه ها بوده که نیازمند اعتبارات ملی و استانی است. فرماندار شفت با اشاره به اینکه فاز اول این پروژه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان به طول ۱۲ کیلومتر در سال ۸۹ کد دار و در سال ۹۳ تخصیص اعتبار وعملیات اجرایی آن آغاز شده، افزود:  ۲.۵ کیلومتر به پیمانکار ابلاغ که تنها ۱.۶ کیلومتر آن تاکنون زیرسازی شده است. وی با تأکید براینکه اجرایی شدن این پروژه یکی از خواسته های مردم و مسئولان شهرستان است، گفت: از این میزان اعتبار تنها ۸۵۰ میلیون تومان به پیمانکار ابلاغ شده و برای آغاز عملیات اجرایی و تکمیل این پروژه نیازمند توجه مسئولان و تخصیص اعتبارات ملی و استانی هستیم. محسنی همچنین در ادامه به سایر پروژه های شهرستان شفت اشاره و خاطرنشان کرد: براساس تصمیم کمیته برنامه ریزی شهرستان در سال جاری به پروژه های کوچک که سبب خرد شدن اعتبارات شده چیزی تعلق نگرفته و در یک پروژه بزرگ تر تجمیع می شود.
به اشتراک بگذارید:

نگاه شما:

security code